به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: این افتخار نیست که در تبصره های قانونی به دنبال یافتن بخشنامه ای برای کارشکنی یا ایجاد گره در کار سرمایه گذار باشیم که این کار نه خداپسندانه و نه قابل قبول است.
وی اظهار کرد: گاهی اوقات به نظر می رسد به جای کمک به سرمایه گذار یا کسی که قصد سرمایه گذاری دارد، بیشتر به دنبال ایجاد مشکل برای سرمایه گذار هستیم.
وی گفت: در بحث سرمایه گذاری به دنبال کمک به سرمایه گذار باشیم تا زمینه جذب سرمایه گذار بیشتر در استان ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی منحصر به فرد و بی نظیر است.
وی افزود: ارتقای خدمات زیرساختی گردشگری زمینه حضور گردشگر در منطقه را فراهم می کند و باید به این مهم توجه شود.
علوی مقدم اظهار کرد: توجه به میراث فرهنگی موجب تولید، اشتغال و ماندگاری جمعیت می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: متاسفانه در خراسان جنوبی قانون با سخت گیری زیاد اجرا می شود و دیگر استان ها تعبیرشان از اجرای قانون در خراسان جنوبی این است که همه قانون ها از صدر اسلام تا امروز به شکل یک بسته در اختیار مدیران است.
وی اضافه کرد: باید زمینه افزایش گردشگر و بهره گیری از توان افرادی که قصد سرمایه گذاری در منطقه دارند را فراهم کنیم زیرا این اقدام یکی از بهترین راهکارهای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.
معاون استاندار خراسان جنوبی تقویت زیرساخت های استان به ویژه حوزه حمل و نقل را ضروری دانست و گفت: تعداد پروازهای یک منطقه نخستین سئوال در ذهن هر سرمایه گذار است که باید تقویت شود و انگیزه سرمایه گذاری را تقویت می کند.

**حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری که سوم تا ششم بهمن امسال در تهران برگزار می شود، شرکت می کند.
حسن رمضانی افزود: خراسان جنوبی در پنج بخش گردشگری و سلامت، اقامتگاه های بوم گردی، طبیعت گردی، صنایع دستی، هتل ها و مراکز اقامتی در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.
وی گفت: حضور در نمایشگاه فرصت مناسب برای معرفی پتانسیل های استان است و بسیاری از تورگردان ها برای شناسایی مقاصد جدید به نمایشگاه ها روی می آورند.
وی با بیان اینکه مدرسه شوکتیه بعد از دارالفنون بالاترین قدمت در احداث مدارس را دارد گفت: نامگذاری ۲۱ دی با عنوان روز بیرجند می تواند معرف علمای فاخر و قدمت آثار تاریخی این شهرستان باشد.
همچنین طرح آبگرم کویر لوت واقع در شهرستان خوسف در نشست امروز کارگروه میراث فرهنگی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر حمایت و رفع مشکلات این طرح گردشگری تاکید شد.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.