به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز سه شنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه بهینه سازی مصرف آب، استفاده از پساب و چگونگی مدیریت منابع آب موضوعی است که پرداختن به آن در استان و حتی کشور خیلی دیر شده است لازم است به الگوهای سازگاری با کم آبی پرداخته شود.
وی اظهار کرد:کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با تصویب هیات وزیران بتازگی با ریاست وزیر نیرو و عضویت سازمان برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و صنعت و معدن و تجارت تشکیل شده و اصل موضوع آن قبول کم آبی به عنوان موضوع مستمر در کشور است.
استاندار اصفهان افزود: در این استان نیز طرحی با عنوان استفاده بهینه از پساب طراحی شده است که با اجرای آن پساب ها برای کشاورزی و صنعت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه طرح اولیه در مرحله شناخت و بررسی است گفت: این مرحله تا فروردین انجام می شود و در ادامه می تواند بخش زیادی از کمبود بارش ها و آب را در استان جبران کند.
مهر علیزاده یادآوری کرد: آب خاکستری یا پساب در دنیا به عنوان ماده ای تجدید پذیر مطرح است که در قالب و شکل های مختلف می توان از آن استفاده کرد.

**مدیران باید از مسیر همکاری خارج نشوند
استاندار اصفهان همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست که همگام با سایر دستگاه ها برای رفع مشکلاتی که براساس آشفتگی بین تصمیم و اجرا در استان بوجود آمده است وارد عمل شوند و از مسیر همکاری خارج نشوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون مسائل صنعت، کشاورزی، محیط زیست، آب شرب با توقعات مردم و مسائل اجتماعی در ارتباط است باید با همکاری و همسویی تمامی دستگاه ها تصمیمات عاقلانه ای فراخور مسائل استان گرفته شود.
مهرعلیزاده تاکید کرد: آنچه در شورای برنامه ریزی با دقت مورد تصمیم گیری قرار گرفته می شود باید با سرعت تمام نیز اجرا شود.

** اختصاص 2 میلیارد یورو به قطار تند رو اصفهان - تهران
استاندار اصفهان از تخصیص 2 میلیارد یورو از محل اعتبارات فاینانس برای تکمیل قطار تندرو اصفهان - تهران خبر داد و گفت: البته این رقم یک چهارم مبلغ مورد نیاز برای تکمیل این پروژه است.
وی تصریح کرد: با برقراری جلساتی با مجری این پروژه بسیاری از مشکلات رفع شد و با نظام مندی و برنامه ریزی این پروژه در مدت تعیین شده به اتمام خواهد رسید.
وی همچنین از استفاده نامطلوب تسهیلات ریالی و ارزی برای اشتغال دراستان انتقاد کرد و گفت: باید از زمان باقی مانده به پایان سال برای جذب اعتبارات در این راستا استفاده شود.
مهرعلیزاده همچنین به تخصیص اعتبار برای تملیک اراضی متعلق به ارتش برای پروژه فرودگاه اصفهان به همت نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: این بودجه در کمیسیون تلفیق مورد تصویب قرار گرفته است.
ت/6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.