سید مهدی قائم مقامی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سامانه کارا در 2 بخش تسهیلات روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات فراگیر از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بوسیله وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خرداد سال گذشته راه اندازی شد.
وی خاطر نشان کرد: کل اعتباری که در بخش تسهیلات اشتغال عشایر و روستاییان سمیرم در نظر گرفته شده است 300 میلیارد ریال بود که 110 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تا زمان حاضر نهایی و به مرور به بانک های عامل معرفی می شود.
قائم مقامی افزود: تسهیلات یاد شده در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در سامانه کارا تقسیم بندی شده و حدود 46 درصد طرح های این شهرستان در بخش کشاورزی مصوب و به بانک معرفی شده اند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم با بیان اینکه در این طرح ها اولویت دریافت تسهیلات بانکی، با شرکت های تعاونی و فارغ التحصیلان مرتبط دانشگاهی است، افزود: سود تسهیلات روستایی و عشایری 6 درصد و بازپرداخت آن 9 ساله است.
وی همچنین در باره طرح کارورزی مصوب دولت در این شهرستان گفت : 45 نفراز فارغ التحصیلان در بخش های خصوصی و تعاونی در یکسال گذشته مشغول کار شده اند که حق بیمه 2سال این تعداد کارورز را دولت پرداخت می کند.
سمیرم در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری از شمال یاسوج واقع شده است.
7147/ت/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.