به گزارش ایرنا، 'حمیدرضا فولادگر' روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: در این پیوند باید مصرف آب در بخش های شُرب، صنعت و کشاورزی را بهینه سازی و مدیریت کرد و رژیم حقوقی زاینده رود در تقسیم قانونی حقابه ها قطع برق پمپاژ برای برداشت های غیر مجاز و حذف برداشت های غیرمجاز رادرپی دارد را رعایت نمود.
وی اضافه کرد: طرح های انتقال آب باید در جای خود رسیدگی و انجام شود اما با اجرای 2 راهکار یاد شده می توان از هدر رفت حجم زیادی از آب زاینده رود جلوگیری کرد.
فولادگر گفت: کشاورزان اصفهانی نیز اذعان دارند که امسال آب برای کشت نیست اما اگر قرار است به کشاورزان اصفهان که حقابه داران زاینده رود هستند آبی تعلق نگیرد به مناطقی که حقابه ای ندارند نیز نباید آبی تعلق گیرد.
وی افزود: کشاورزان خواسته به حقی دارند اما باید صبر و متانت داشته باشند و خواسته خود را از راه های قانونی پیگیری کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فضای سبز اصفهان علاوه بر مقابله با آلودگی هوا بر روحیه مردم این شهر تاثیر بسزایی دارد بنابراین باید با مدیریت مصرف آب، این فضا را حفظ و نگهداری کرد.
زاینده‌ رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران از دو دهه اخیر به دلیل کاهش شدید بارش ها و منابع آبی به خشکی گراییده و کشاورزان اصفهان برای کشت محصول با مشکل مواجه شده اند.
سدی که بر روی این رودخانه احداث شده است منبع اصلی تامین آب شرب استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد می باشد.

*** مشکل مسکن اصفهان با احیای بافت های فرسوده حل می شود
فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود به احیای بافت فرسوده شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: مشکل مسکن کلانشهر اصفهان با احیای بافت های فرسوده حل می شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدا بر این عقیده بودیم که طرح مسکن مهر پاسخگو و مناسب حل مشکل مسکن شهرهای بزرگ نیست بلکه این طرح باید برای روستاها و شهرهای کوچک اجرا شود.
وی اضافه کرد: مصوبات و شرایط خوبی از جمله اعطای وام با سود 6 یا 8 درصد و 50 درصد بخشودگی عوارض توسط شهرداری ها برای احیای بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است که شهروندان می توانند از این شرایط استفاده کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین از اعطای تسهیلات ارزی توسط بانک های عامل به شهرداری ها خبر داد و افزود: تضمین پرداخت این تسهیلات بطور کامل بر عهده شهرداری هاست.
وی گفت: تسهیلاتی نیز تا سقف 55 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای حمل و نقل عمومی قطار شهری و مقابله با آلودگی هوا مصوب شده است که تضمین پرداخت آن 50 درصد با شهرداری ها و 50 درصد با دولت است.
فولادگر افزود: همچنین طبق قانون استفاده از تسهیلات خارجی یا فاینانس بمنظور مقابله با آلودگی هوا 2 میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای کلانشهرهای کشورمصوب شده است.
وی گفت: کارخانه ها و شرکت هایی که تولیداتشان باعث ایجاد پسماند می شود باید نیم درصد از درآمد حاصل از فروش این محصولات را به عنوان عوارض به دولت پرداخت کنند.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.