به گزارش ایرنا دبیر اجرایی این همایش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت:برگزاری چهار گفتمان مهدویت در سال های گذشته دردانشگاه های کرمانشاه، اصفهان، زنجان و تبریزبرگزار شد.
حجت الاسلام احمد رضا مرادی افزود:پنجمین همایش در سطح بین المللی برای نخستین بار اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه فراخوان مقاله برای همایش بین المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در هفت محور از داخل و خارج کشور در دستور کار برگزاری همایش قرار دارد ،افزود:علاقه مندان می توانند مقالات خود را در موضوعات گفتمان مهدویت تا دهم اردیبهشت ماه امسال به نشانی mahdaviatdiscourse.com ارسال کنند.
دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت تاکید کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از دو کتاب فاخر 'نوید امن و امان ' و مجموعه سخنرانی انتظارفرج، آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، ارائه پایان نامه دانشجویی در بحث انتظار، علم و هنر در مشاغل و اعزام مبلغ به مدارس و دانشگاهها در دستور کار این همایش است.
حجت الاسلام مرادی همچنین با اشاره به اینکه همایش گفتمان مهدویت در این دوره به صورت بین المللی برگزار می شود گفت: امکان حضور اندیشمندان و میهمانان خارجی علاقه مند به فرهنگ مهدویت در همایش وجود دارد.
همچنین مسئول دبیرخانه علمی همایش بین المللی گفتمان مهدویت و نماینده دفتر آیت الله صافی گلپایگانی در همایش نیز گفت: بایسته های معرفت مهدوی، بایسته های اخلاق مهدوی،اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه های قرآنی و روایی مهدویت در نزد شیعه و اهل سنت، مهدویت و امید بخشی جهانی و نقش علم، هنر ،مشاغل و صنعت در جامعه مهدوی از محورهای اصلی این همایش بین المللی است.
حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی اضافه کرد: محورها و زیر مجموعه های این همایش متمرکز بر آثار مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی است که ایشان بیش از 20 اثر فاخر در موضوع مهدویت دارند.
شهرستان گلپایگان با بیش از90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.