به گزارش ایرنا، در این مراسم که از ساعت 8 صبح در میدان ارتش کلانشهر اصفهان و با جمع پرشور مردم برگزار شد، یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان اصفهان از جمله پیاده، هوابرد، خودرویی و موتوری ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
علاوه بر رژه، پرواز چتربازان، اهدای گل به نظامیان از سوی خانواده شهدا و اجرای موسیقی نظامی و حماسی از دیگر بخشهای این مراسم بود.
در این مراسم همچنین بخشی از دستاوردهای علمی استان اصفهان در حوزه صنعت نظامی به نمایش گذاشته شد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: غفلت از تقویت بنیه دفاعی کشور، طمع تجاوز و تهاجم دشمنان و تحمیل جنگ ها و توطئه ها را به دنبال می آورد.
امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی کشور خواسته ملت و مطالبه رهبری است، اضافه کرد: فداکاری در راه استقلال و خدمت به مردم از جمله ویژگیهای نیروهای مسلح ایران است.
محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخارات ارتش در همه دوران های کشورمان بی شمار است، گفت: مردم همواره در کنار ارتش احساس امنیت کرده اند.
همچنین در این مراسم آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در دنیای کنونی باید بر قدرت و توان نظامی خود تکیه کنیم در غیر اینصورت توسط جهانخواران بلعیده خواهیم شد.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 28 فروردین 1358با صدور پیامی تاریخی خطاب به نیروهای ارتش از آنان خواستند در روز 29 فروردین در سراسر کشور به رژه بپردازند، به همین دلیل روز 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شد.
گ / 6020 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.