به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردستان بیان کرد: توجه به کالای داخلی باید همراه با روحیه ملی گرایانه باشد و برای ایجاد رغبت بین مردم و ترویج حمایت از خرید کالای ایرانی تلاشی گسترده و همگانی صورت گیرد.
وی افزود: نبود شناخت درست از کالای مرغوب ایرانی موجب حرکت به سوی خرید کالای خارجی شده که باید در جهت شناساندن و معرفی مزیت های استفاده از کالای ایرانی کوشا باشیم.
فرماندار اردستان اضافه کرد: توسعه اقتصادی موجب افزایش مرغوبیت کالای داخلی شده و در این ارتباط تسهیلات ویژه ای برای حمایت از تولید داخلی در نظر گرفته خواهد شد.
او عنوان کرد: برای برپایی نمایشگاه های عرضه کالای داخلی در شهرستان برنامه ریزی خواهد شد اما کالای خارجی در آن جایی نخواهد داشت.
غیور با تاکید بر لزوم خودداری از مصرف کالاهای خارجی در دستگاه های اداری نیز گفت: بر اساس قانون دستگاه ها باید نیاز خود را از طریق کالاهای ایرانی تامین کنند.
همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه بر حمایت از کالای ایرانی به عنوان یک وظیفه عمومی تاکید کرد و افزود: روحانیون، هیئت های مذهبی و همه کسانی که امکان دارند، باید در گفتمان سازی حمایت از تولیدات داخلی نقش ایفا کرده، مردم را به مصرف کالای ایرانی ترغیب نمایند.
حجت الاسلام حسن دهشیری گفت: کمیته گفتمان سازی حمایت از کالای ایرانی به زودی در شهرستان تشکیل خواهد شد و این گفتمان در مدرسه ها برای دانش آموزان و اولیا، کارخانه ها، کارگاه ها و در مکان های عمومی برای کسبه و مردم مطرح می شود.
شهرستان اردستان با افزون بر 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.