محسن حاج عابدی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه خشکسالی ایجاد شده طی سال های اخیر یکی از چالش های مهم کشاورزی شهرستان تیران و کرون است ، افزود: برای مقابله با این چالش، توسعه کشت محصولات کم آب بَر در دستور کار اداره جهاد کشاورزی این شهرستان است.
وی افزود: در این پیوند و به منظور توسعه کشت گیاهان دارویی، مرزعه کاشت موسیر در 6 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان تیران و کرون احداث شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: این مرزعه توسط کشاورزان شهرستان تیران و کرون و با یکپارچه سازی 6 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان و استفاده از ابزارها و روش های نوین احداث شده است.
حاج عابدی بیان کرد: نزدیک به چهار هزار کیلوگرم پیاز موسیر برای کشت در هر هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان استفاده می شود که میزان برداشت این محصول از هر هکتار به بیش از 10تُن می رسد.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته برداشت بی رویه موسیر در مراتع این شهرستان توسط مردم انجام شده است، افزود: اجرای کشت موسیر از نابودی این گونه گیاهی در تیران و کرون جلوگیری می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون در ادامه به شیوع آفت سن مادر در برخی از مزارع غلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: شبکه جلوگیری از این آفت در 2 هزار هکتار از مزارع این شهرستان ایجاد شده است.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 200 هکتار آن در سال گذشته زیر کشت گیاهان دارویی شامل موسیر، زعفران، نعنا، گل گاو زبان، آلوورا و بادرنجبو قرار گرفت.
غلات،بادام، گردو، انگور، انار، زردآلو، آلبالو، هلو، زعفران، محصولات از مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.
تیران و کرون دارای هوایی به نسبت معتدل و زمستان‌ های سرد است و با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.