به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد روز شنبه به خبرنگاران گفت: تابستان سال گذشته بخش زیادی از روستاهای این شهرستان بازدید شد که تامین آب آشامیدنی، آب کشاورزی، بهسازی روستا، راه و آسفالت، طرح هادی، جا به جایی تیرهای برق و روشنایی، لایروبی قنات و مسائل اقتصادی از جمله مشکلات آنها بود.
وی افزود: بخشی از مشکلات در زمینه لایروبی قنات، بحث کشاورزی و استفاده از روش های نوین آبیاری، ارائه خدمات تخصصی به کشاورزان، جا به جایی تیرهای برق، اصلاح شبکه برق رسانی، اجرای روشنایی و تامین آب آشامیدنی روستاها با پیگیری های صورت گرفته از سوی دستگاه ها برطرف شدند.
نماینده اردستان در مجلس با اشاره به عملیاتی نشدن درخواست ها در بحث مسکن روستایی و ساخت آن بیان کرد: دیدار از نزدیک به 60 روستا نیز در تعطیلات نوروزی انجام شد که در کنار ملاقات با روستائیان، پیشرفت مسائل پیشین با حضور مسئولان اداره ها مورد رسیدگی قرار گرفت.
او اضافه کرد: جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب روستایی موفق عمل کردند و بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام خاصی صورت نداده بودند که امید می رود با تغییر مدیریتی صورت گرفته در راهداری این بخش از مشکلات نیز برطرف شود.
طباطبائی نژاد ادامه داد: مشکل نخست روستاهای دارای اقلیم کوهستانی اردستان آب آشامیدنی است که در این راستا برای اجرایی شدن طرح ساخت مجتمع های آبرسانی برزاوند و همبرات تلاش می شود.
وی گفت: مشکل روستاهای بخش کویری نیز بیشتر در زمینه آب کشاورزی است و با اقدام های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی در زمینه استفاده از روش های نوین آبیاری این کمبود رفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 160 روستای دارای سکنه در شهرستان اردستان وجود دارد.
این شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.