به گزارش ایرنا؛ ائمه جمعه شهرهای استان اصفهان در خطابه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی همچنین بر انجام اقدام های موثر برای فرهنگ سازی جهت حمایت از تولید کالاهای داخلی به عنوان وظیفه ای همگانی تاکید کردند.
امام جمعه نایین در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) با اشاره با نامگذاری سال 1397 از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: مردم با مشاهده کیفیت کالاهای ایرانی رغبت بیشتری برای خرید این تولیدات خواهند داشت و همواره کالای ایرانی را نسبت به کالاهای خارجی ترجیح می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین ' سیدعلی سجادی ' افزود: تولید محصولات بدون کیفیت منجر به بد بینی مردم نسبت به همه تولیدات ایرانی شده است و باید تولیدکنندگان با ارتقای کیفیت کالاهای داخلی نگاه مردم را تغییر داده و احساس خوبی برای آن ها ایجاد کنند.
وی افزود: مردم همانند حضور در سایر عرصه ها باید در عرصه اقتصادی هم مشارکتی فعال و پویا داشته باشند و بر اساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب گام بردارند.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

*** سمیرم
امام جمعه سمیرم نیز از مردم خواست با خرید کالاها و اجناس ایرانی به رونق بازار و اقتصاد شهرستان و حتی کشور کمک کنند.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نماز جمعه سمیرم با اشاره به شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: همه ما اعم از مسئولان و مردم باید برای تحقق این شعار همت و تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی حمایت از معیشت و تلاش در مسیر رونق اقتصادی خودمان است و از همین رو مردم شهرستان سمیرم بهتر است از مغازه ها و فروشگاه های این شهرستان خرید کنند.
امام جمعه سمیرم ادامه داد: مدیران و مسئولان اداری هم باید بیشتر خریدهایشان از بازار شهر و شهرستان سمیرم باشد تا چرخ های اقتصاد داخلی با توان بیشتری بچرخد و بازار رونق و جانی دوباره بگیرد.
وی تحقق شعار سال جدید را برطرف کننده مشکل بیکاری و ازدواج جوانان دانست و افزود: دولت نیز با تدبیری خوب و بجا دستور استفاده نکردن سازمان های دولتی از کالاهای خارجی را صادر کرده که جای تقدیر دارد.
امام جمعه سمیرم اظهار کرد: امروز ایران در جهان و منطقه تاثیر گذار است و یکی از مهمترین مولفه های اقتدار ملی تقویت بنیان ها و زیرساخت های اقتصادی است که باید با همت همگانی به سرانجام و نتیجه برسد.
حجت الاسلام دهقانی به بارش باران روز گذشته و امروز هم اشاره ای داشت و گفت: خشکی و خشکسالی ادامه دارد و همین منابع محدود آبی موجود را هم باید حفظ و حراست کرد تا مشکلات کمتری را شاهد باشیم.
امام جمعه سمیرم اشاره ای گذرا به رویدادهای تقویم در هفته آینده داشت و با گرامیداشت 20فرودین روز فنآوری هسته ای افزود: افتخار هر ایرانی فتح قله های علم و دانش است و از همین رو دانشمندان و استادان دانشگاه های ما در این مسیر تکالیف سنگینی بر عهده دارند.

*** کاشان
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: ارتقای سطح سلامت قشرهای مختلف جامعه از راه بخشنامه امکان پذیر نیست و نیازمند اموری مانند آموزش همگانی جامعه درباره مسائل بهداشتی، بهبود تغذیه و تامین آب آشامیدنی سالم می باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه کاشان به هفتم آوریل روز جهانی بهداشت (18 فروردین) اشاره کرد و افزود: مراقبت های بهداشتی از مادران و کودکان، تنظیم خانواده و پیشگیری از بیماری عفونی و واگیردار از جمله اموری است که باید به طور فراگیر مورد توجه قرار گیرد.
وی تامین سلامت اجتماعی را در گرو حکومت مردان و حاکمان عالم عادل و صالح دانست و بیان کرد: حوزه های سلامت، بهداشت و درمان در 40 سال گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران تغییر شگرفی داشته و به ویژه در این چند سال گذشته وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اقدام های مهمی را سامان داده است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با تاکید بر تلاش مسئولان برای جبران برخی کاستی های موجود اضافه کرد: برای دستیابی عموم مردم به امکانات درمانی، بهداشتی، ساخت و تولید داروها اقدام های خوبی صورت گرفته که شایسته تقدیر است.
او در ادامه گفت: صلیب سرخ جهانی اعلام کرده که مردم یمن در حال مرگ تدریجی هستند و از رژیم های منفور منطقه خواسته شده تا غیرنظامیان، آمبولانس ها، بیمارستان ها و مدرسه ها را هدف قرار ندهند اما گوش شنوایی وجود ندارد.
آیت الله نمازی اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد بدون آنکه جنایت های آل سعود را محکوم کند، طرف های درگیر را به همنشینی دعودت کرده تا مسئله را از راه سیاسی و مذاکره حل کنند.
وی همچنین با اشاره به سفر ولیعهد جوان سعودی به ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: او در مصاحبه ای با یک روزنامه آمریکایی اعلام کرده که با دیدگاه، تفکر و ایدئولوژی ایران مشکل دارند و به دنبال گستردن جنگ و ناامنی به تهران هستند.
امام جمعه کاشان تصریح کرد: این جوان نابالغ سیاسی همچنین گفته با اسرائیل منافع مشترکی دارند و اگر صلحی با رژیم غاصب صهیونیستی برقرار شود، منافع مشترکی زیادی دارند و شورای همکاری خلیج فارس از این منافع برخودار می شود.
او با اشاره به سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز گفت: دونالد ترامپ گفته که اگر نظامیان آن کشور از سوریه و عراق خارج شوند، شیخ های عرب فوری سقوط خواهند کرد و اگر عربستان می خواهد آمریکا در منطقه بماند، باید هزینه آن را که سالانه نزدیک به 9 دلار می باشد را پرداخت کند.
آیت الله نمازی در ادامه نیز به مناسبت های پیش رو از جمله 17 فروردین روز بهورز، 18 فروردین سالروز آزادی حضرت امام خمینی (ره) از زندان و 19 فرودین سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر پس از شکنجه های فراوان توسط عوامل رژیم بعث عراق اشاره کرد.

*** گلپایگان
امام جمعه گلپایگان نیز گفت: موضوع بحران آب در شرایط کنونی کشور جدی است و همه مردم باید در مصرف بهینه آب در بخش خانگی و کشاورزی صرفه جویی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر همچنین بر لزوم استفاده کشاورزان شهرستان گلپایگان به استفاده از روش های نوین آبیاری برای مصرف بهینه آب، که جهاد کشاورزی این شهرستان امکانات و تسهیلات آنرا فراهم کرده است تاکید کرد.
وی بااشاره به خرد شدن برخی زمین های کشاورزی شهرستان گلپایگان و تبدیل آن به باغ تالار، از اداره جهاد کشاورزی این شهرستان خواست از این اقدام برای ماندگاری کشاورزی این خطه با سابقه طولانی پیشگیری شود.
حجت الاسلام و المسلمین ' علی طهماسبی ' در ادامه با بیان فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در اول فروردین امسال در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در مشهد مقدس گفت: معظم له در این دیدار بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و توان داخی کشور، استفاده از جوانان و رفع موانع این ظرفیت ها تاکید کردند و همه مردم و مسئولان باید در سال جاری برای تحقق این امر برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش مضاعفی داشته باشند.
امام جمعه گلپایگان همچنین به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای ، فرا رسیدن دستیابی ایران اسلامی به فناوری غنی‌سازی اورانیوم و راه اندازی زنجیره کامل غنی سازی را گرامی داشت.
7136-7147- 8123- 6136 - 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.