به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پزشک احمد عبداللهی چهارشنبه در کنگره ملی طب تورما در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب آبادان افزود: ما متناسب با تهدیدات، سامانه ‌های پزشکی خود را ارتقا داده ایم و در کمتر از یک ساعت می توانیم بیمارستان صحرایی را حتی در سخت‌ ترین شرایط مستقر کرده و خدمات لازم را ارائه کنیم.
وی افزود:برخی کشورهای همسایه نیز خواهان خرید این سامانه ‌ها هستند و در آینده بر اساس تفاهمنامه، این سامانه‌ ها را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: معاونت بهداشت و درمان سپاه در جبهه مقاومت به درخواست مدافعین حرم در جبهه مقاومت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان صحرایی خود را متناسب با شرایط منطقه مستقر می کند.
معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما آمادگی خود را در تمرینات اختصاصی با برقراری بیمارستان‌ های صحرایی حفظ می‌ کنیم، سامانه‌ های درمانی ما چابک و سیار هستند و در کوتاهترین زمان می توانیم آنها را مستقر کنیم.
سردار عبداللهی با اشاره به برگزاری ششمین آیین ملی جایزه شهید دکتر رهنمون فردا در اردوگاه شهید باکری خرمشهر گفت: در این آیین با حضور مسئولین لشکری و کشوری از خانواده 25 شهید عرصه بهداشت و درمان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و پزشکان پرستاران و بهیاران تجلیل می شود.
وی افزود:این آئین با مشارکت وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، بخش ‌های درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه ‌ها برگزار می‌ شود که هدف این همایش تجلیل از ایثاگران و شهدای جامعه پزشکی است.
معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گقت:در این آیین از خانواده‌های6 پزشک شهید، 6 پرستار، بهیار و امدادگر شهید، هفت فرمانده بهداری شهید و پنج دانشجو رشته‌ های مختلف پزشکی که در دفاع مقدس یا در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند، تجلیل می شود.
سردار عبداللهی افزود :برگزیدگان بر اساس شاخص‌ های عمومی مانند ترویج ارزش‌ های دینی، روحیه انقلابی و تفکر بسیجی و شاخص ‌های اختصاصی مانند نوآوری و خلاقیت و ایفای نقش موثر در خدمات امدادی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت انتخاب شده اند .
وی هدف از برگزاری این آئین، را انتشار روحیه ایثارگری و تجلیل از ایثارگران و شهدای جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت:این آیین با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برگزار می ‌شود.
هشتمین کنگره علمی طب رزم و ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکترمحمدعلی رهنمون ، امروز و فردا (نهم و دهم اسفندماه) در اردوگاه سردارشهید مهدی باکری خرمشهر و بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) آبادان برگزار می شود.
دکترمحمدعلی رهنمون در دوران دفاع مقدس مسوول بیمارستان صحرایی «خاتم الانبیاء(ص)» بود ‏که ششم اسفندماه 1362 در حال اقامه نماز بر اثر بمباران هوایی دشمن به شهادت رسید.
7104/3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.