علیرضا غیور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اثر ثبت جهانی قنات 2 طبقه، مسجد جامع اردستان (نخستین مسجد 2 طبقه جهان اسلام)، مسجد جامع زواره (نخستین مسجد جامع چهار ایوانی جهان اسلام) و بافت های تاریخی زواره و مهاباد عامل افزایش گردشگران نوروزی اردستان بودند که بیشترین بازدید کننده هم را داشتند.
وی با اشاره به اسکان افزون بر 20 هزار نفر مسافر و گردشگر در اردستان افزود: مسافران به ترتیب فراوانی در چادرهای مسافرتی، مدرسه ها، کمپ های موقت، هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه مسافر، خوابگاه دانشجویی و مهمانسرای جهانگردی اقامت کردند.
فرماندار اردستان با اشاره به چاپ و توزیع 25 هزار دفترچه راهنمای گردشگری بیان کرد: چهار مرکز اقامتی، 14 سالن غذاخوری و مجتمع بین راهی در تعطیلات نوروزی خدمات ارائه می کردند که در این راستا 20 مورد گشت مشترک و بازدید صورت گرفت و 9 فقره اخطار شفاهی و یک مورد اخطار کتبی داده شد.
او در ادامه با اشاره به کاهش 39 درصدی ماموریت های اورژانس 115 در اردستان اضافه کرد: 28 اسفند 1396 تنها در یک حادثه رانندگی فردی جان خود را از دست داد اما در سال نو خوشبختانه با اقدام های پیشگیرانه دستگاه های ذی ربط و رعایت مقررات از سوی رانندگان هیچ گونه تصادف منجر به فوت در محورهای این شهرستان نداشتیم.
غیور همچنین گفت: اورژانس 115 اردستان 269 ماموریت در تعطیلات نوروزی 1397 انجام داد که 225 مورد شهری، 54 مورد تصادفی و 35 ماموریت جاده ای بود و در مجموع 104 نفر سرپایی مداوا و 203 نفر بستری شدند.
شهرستان اردستان با 67 اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، 2 بافت تاریخی و سه کمپ کویرنوردی در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.