به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنیان چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان گفت: شورای پژوهش و فناوری از هشت کمیته تشکیل و به منظور استمرار بخشیدن به فعالیت ها ایجاد دبیرخانه این شورا بر عهده دانشگاه کاشان گذاشته شده است.
وی با اشاره به اعلام موجودیت کمیته های فرعی شورای پژوهش و فناوری کاشان در آینده نزدیک افزود: مسئولان کمیته ها، دانشگاه ها و فرماندار ترکیب شورا را شکل خواهند داد که البته مسئولان کمیته ها از سوی اعضا انتخاب می شوند.
فرماندار کاشان بیان کرد: تجهیز دبیرخانه شورا از سوی فرمانداری و نیروی انسانی از سوی دانشگاه تامین خواهد شد چرا که به دلیل فقدان اقدام های دانش بنیان، یکی از جهت گیری های اساسی کشور توسعه علم و فناوری قرار گرفته است.
او اضافه کرد: افزایش سرعت کار، همسو کردن فعالیت دستگاه ها و نهادها، طراحی درست، حذف رویه های زائد، اصلاح فرایندها، ارتقای جایگاه علم در کاشان، کاهش آزمون و خطا در حوزه تصمیم گیری و اجرا از جمله هدف های تشکیل شورای پژوهش و فناوری در این شهرستان است.
مومنیان در مورد نحوه فعالیت شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان عنوان کرد: موضوع های گوناگون به کمیته ها ارجاع و نتیجه امر پس از بررسی کارشناسانه (پیمایش میدانی، مطالعه اسنادی و نظر سنجی) برای استفاده از دیدگاه دستگاه ها در جلسه شورای اداری عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به دنبال جامعه دانش محور است تا در نهایت جامعه علمی و تصمیم گیری ها مبتنی بر علم باشد که این راستا از سال 1394 افزایش ارتباط دانشگاه و جامعه مورد تاکید قرار گرفت.
فرماندار کاشان در ادامه گفت: تفاهم نامه راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی نیز در این راستا پیش تر امضا شد تا شرکت های خصوصی دانش بنیان و مرکزهای رشد منطقه بتوانند با استقرار در محدوده پارک، از مزیت هایی مانند معافیت های مالیاتی و تسهیلات دولتی بهره ببرند.
او با اشاره به نرخ بیکاری 17 درصدی دانش آموختگان دانشگاهی کاشان و یا فعالیت افراد در رشته های شغلی غیرمرتبط افزود: پارک های علم و فناوری مسیر ایمنی برای ایجاد توسعه هستند که فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه ها فراهم می کنند.
مومنیان بیان کرد: ساختمانی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در مرحله نخست در نظر گرفته می شود و در گام بعد 40 هکتار از زمین های بین دانشگاه کاشان و شهرک صنعتی برای راه اندازی پارک علم و فناوری اختصاص خواهد یافت.
پیش از پیگیری راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی بیش از 25 شرکت و هسته دانش بنیان تنها در مرکز رشد دانشگاه کاشان مستقر بودند.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.