به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان روز یکشنبه در آئین امضای این تفاهم نامه چهار جانبه گفت: کاشان به عنوان نخستین شهرستان در کشور است که در آن پارک علم و فناوری ایجاد خواهد شد.
حمیدرضا مومنیان با اشاره به مشکل بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور افزود: علت بروز این معضل ایجاد رشته های دانشگاهی به صورت نامتوازن و بدون مطالعه است و در این راستا موضوع اشتغال این قشر در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.
وی بیان کرد: اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی با ایجاد شهرک های علمی پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حال برطرف شدن است و هم اینک 15 شرکت دانش بنیاد و 2 مرکز رشد در منطقه کاشان فعال است.
فرماندار کاشان با اشاره به فعالیت بیش از 30 شهرک علمی و تحقیقاتی در کشور گفت: امید می رود با استقرار این شرکت ها و مرکزها در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در منطقه شمال استان اصفهان برطرف شود.
رئیس دانشگاه کاشان نیز به تلاش ها برای ایجاد پارک علم و فناوری با عنوان غیاث‌الدین جمشید کاشانی اشاره کرد و گفت: چهار سال پیگیری راه اندازی این مرکز علمی پژوهشی به درازا انجامید.
عباس زراعت افزود: پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی در زمینی به مساحت 40 هکتار با ظرفیت پذیرش 50 شرکت دانش بنیان در جوار دانشگاه کاشان راه اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: براساس قانون این شهرک ها تنها در مرکز استان ها ایجاد می شود و هر کدام می توانند دارای چهار پارک علم و فناوری باشند که تفاهم نامه ایجاد یک پارک در این شهرستان به امضا رسید.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه تجارت سنتی در این منطقه نتوانسته با علم و فناوری پیوند برقرار کند، اضافه کرد: برای رقابت در جهان باید به سوی تجارت دانش محور حرکت کرد و تبدیل کاشان به قطبی بزرگ در یک زمینه علمی با توجه به ظرفیت های این شهرستان در زمینه تولید انرژی خورشیدی، اسانس گل محمدی، داروهای گیاهی و گردشگری در یکی از بندهای این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
او در ادامه راه اندازی نخستین بنیاد نیکوکاران کشور در دانشگاه کاشان را مایه مباهات و جهت دهی کمک های نیکوکاران به سوی فعالیت های پژوهشی را از جمله ابتکارهای این بنیاد در دانشگاه کاشان عنوان کرد.
زراعت به ساخته شدن هشت هزار مترمربع فضای آموزشی و عمرانی در سال جاری از سوی نیکوکاران در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: برای ساختن این فضاها (پژوهشکده انرژی، دانشکده های حقوق و مهندسی، کتابخانه مرکزی و خوابگاه) در دانشگاه کاشان 120 میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته وی، دانشگاه کاشان 10 رتبه بین المللی و بیش از 30 رتبه ملی در سال جاری کسب کرده است.
نزدیک به هفت هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در 154 رشته گرایش دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
دانشگاه کاشان در مرکز شهرستانی به همین نام با 365 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.