به گزارش ایرنا، آیت الله ' سیدیوسف طباطبایی نژاد' روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه ساختمان حوزه علمیه مکتب اهل البیت (ع) شهرستان تیران و کرون افزود: دشمنان با استفاده از رسانه و فضای مجازی همواره ارزش های اسلامی را مورد هدف قرار داده اند و با شایعه پراکنی به دنبال تخریب افراد موثر و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی بیان کرد: ایجاد شایعه برای انحراف مردم از مسیر واقعی و اصلی زندگی از جمله رفتارهای شیطانی است و باید همواره هوشیار باشیم تا از مسیر اصلی زندگی خارج نشویم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به هجمه هایی که توسط دشمنان علیه روحانیت انجام می شود، تصریح کرد: روحانیت یکی از اقشار موثر برای جلوگیری از انحراف جامعه است و این قشر عامل هدایت و در صف اول مبارزه با دشمنان می باشند و به سبب این جایگاه، دشمن این قشر را همواره مورد هدف قرار داده است.
وی بابیان اینکه روحانیون همواره پیشگام در صحنه های مختلف نظام بوده اند، اضافه کرد: به رغم جمعیت اندک این قشر، وجود چهار هزار شهید روحانی نشاندهنده حضور همیشگی و پر شور روحانیت در عرصه های انقلاب است که امروز نیز نقش موثری در آموزش و تربیت جامعه دارند.
آیت الله طباطبایی نژاد، خانواده ها را به تشویق فرزندان برای تحصیل در حوزه های علمیه توصیه کرد و گفت: جامعه در حوزه دینی و انجام فعالیت های تربیتی و اسلامی به افراد متخصص نیاز دارد و برای تربیت این افراد متخصص، خانواده ها فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنند.
وی با اشاره به اینکه 9 هزار طلبه در حوزه های علمیه و مدارس علمیه استان اصفهان در حال تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه پاسخگوی نیاز جامعه برای انجام فعالیت دینی نیست و با کمبود طلبه و روحانی در استان اصفهان روبرو هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت یک روحانی در مدارس بسیار اثرگذار و مورد نیاز است، افزود: در حال حاضر در کمتر از 20 درصد مدارس استان اصفهان نماز جماعت به امامت روحانیون اقامه و در بقیه مدارس، توسط معلمان مدارس برگزار می شود.
وی گفت: دشمنان همواره با شبهه افکنی به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان و دین هستند و روحانیون باید با مجهز شدن به علم روز، توانایی پاسخگویی به این شبهات را داشته باشند.
ساختمان حوزه علمیه مکتب اهل البیت (ع) تیران ویژه آقایان در مساحت بیش از 10 هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال روز یکشنبه با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان و مدیر حوزه علمیه اصفهان افتتاح شد.
100 طلبه در حوزه علمیه شهرستان تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند.
حوزه علمیه تیران 10 سال پیش راه اندازی شد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.