به گزارش ایرنا، ' روح الله سید العسگری ' که روز دوشنبه در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان افزود: در این تورها، گردشگران نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه های فرهنگی شرق اصفهان از جمله اژیه، حسن آباد، جرقویه و کویر خارا دیدن می کنند.
وی افزود: از 28 اسفند امسال تا 12 فروردین آینده 120 دانشجوی رشته جهانگردی در آثار تاریخی شهرستان اصفهان به منظور معرفی این آثار و آشنا نمودن گردشگران با آداب و رسوم ساکنان این خطه مستقر می شوند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اصفهان از برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در این کلانشهر خبر داد و افزود: این رویداد فرهنگی از 2 تا 12 فروردین سال آینده برگزار می شود.
وی برگزاری بازی چوگان در میدان تاریخی امام (ره) اصفهان را از جمله برنامه های فرهنگی نوروزگاه در این شهر اعلام کرد و افزود: بازی چوگان با همکاری شهرداری اصفهان از دوم تا نهم فروردین هر روز از ساعت 10 تا 12 در میدان امام (ره) برگزار می شود.
سید العسگری برگزاری جشنواره غذا را از دیگر برنامه های اداره میراث فرهنگی شهرستان اصفهان برای ایام نوروز بیان کرد و افزود: این جشنواره غذایی از اول تا 12 فروردین در بنای تاریخی کاخ چهلستون اصفهان برگزار می شود و در این جشنواره پخت انواع غذاهای سنتی اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در ادامه همچنین گسترش ارائه خدمات سفر به گرشگران نوروزی از طریق فضای مجازی را از دیگر برنامه های این اداره ذکر کرد و افزود: برنامه اپلیکشین مسافر یار جهت نصب بر روی گوشی های گردشگران نوروزی توسط این اداره تهیه شده که با استفاده از این برنامه مسافران و گردشگران نوروزی به اطلاعات شهر اصفهان از جمله اماکن تاریخی و مذهبی، رستوران ها و خیابان ها دسترسی دارند.
وی همچنین از تهیه 180 هزار نقشه اصفهان توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان اصفهان برای ارائه به مسافران نوروزی خبر داد.
شهرستان اصفهان با برخورداری از هزاران اثر تاریخی و فرهنگی که سه اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
از 28 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال یک میلیون و 955 نفر اقامت شب در اصفهان ثبت شد و طی این مدت، یک میلیون و 566 هزار و 60 نفر از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان اصفهان دیدن کردند.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.