به گزارش ایرنا، این نشست علمی و فرهنگی با توجه به شهرت سبک اصفهانی در ادبیات فارسی و با حضور ، شاعران، نویسندگان و علاقه مندان به شعر و ادب برگزار ‌شد.
سبک ادبی هندی که مشهور به سبک اصفهانی بوده در زمینه نظم و نثر از سده دهم هجری ظهور و تداوم پیدا کرده است.
شناخت و تبیین ابعاد تاریخی، جغرافیایی و خاستگاه‌های ادبیات اصفهان، بررسی آثار و بزرگداشت چهره‌ها، بررسی و معرفی آثار نظم و نثر در حوزه ادبیات اصفهان، بازشناسی نقش ادبیات اصفهان و جایگاه آن در ادبیات معاصر و احیای یادمان‌های مکتوب نظم و نثر این حوزه ادبی از جمله اهداف برگزاری این رخداد فرهنگی ادبی بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم گفت: در رشته ادبیات باید همواره به زمان گذشته و حال و آینده نگریست و نباید در زمان گذشته ماند، زیرا این امر باعث می شود در این عرصه پیشرفت و توسعه نداشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری افزود: نسل نوپا و به ویژه نوجوانان را باید با ابزار مناسب مانند شبکه های اجتماعی با ادبیات و مفاخر و مشاهیر کشورمان آشنا کنیم تا زمینه بالندگی این نسل فراهم شود.
وی همچنین نسبت به افزایش فعالیتهای موثر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد و ادامه داد: این انجمن می تواند نقش کلیدی در توسعه فرهنگی و ادبی داشته باشد و بستر را برای هرچه فرهیخته تر شدن شهروندان مهیا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد که ادبا به عنوان نخبگان جامعه نقش کلیدی در ارتقای فرهنگ ایفا می کنند.
این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی برگزار ‌شد.
محمدحسین ریاحی نویسنده و پژوهشگر تاریخ و ادبیات تاکنون ده ها کتاب به چاپ رسانده، او همچنین بیش از 140 مقاله در کنفرانسهای داخلی و خارجی ارائه کرده است.
کتاب فروغ ادب او نیز دربرگیرنده بخشی از زندگینامه و آثار ادبا و مشاهیر است.
6020/6022 پ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.