به گزارش ایرنا،استاد فرشچیان در آیین گشایش این نگارخانه خطاب به همه جوانان گفت: تلاش کنید که بالاترین مدارک را در رشته و تخصص خود چه در هنر و چه در مهندسی و پزشکی و سایر علوم به دست آورید تا تا موفق و سرافراز شوید.
وی ادامه داد: جهان کنونی ما از گستردگی زیادی برخوردار است و باید دانست که برای پیش روی فردی که خواهان پیشرفت است ، همواره دربهایی جدید باز می شود.
این استاد پیشکسوت هنر اضافه کرد: به جوانان توصیه می کنم که با علاقه و بدون توقف فعالیت کنند و احساس خستگی را به درون خود را ندهند.
استاد فرشچیان گفت: کار و فعالیت فارغ از سن و سال است برای مثال من در این سن بدون هیچ لرزشی قلم در دست می گیرم، زیرا هنر لبریزاز عشق است.
او تصریح کرد: من خیلی مختصر صحبت می‌کنم چرا که پرگویی‌هایم در آثار من است؛ همچنین قلم من هیچ لرزشی ندارد جز عشق به کار، جوانان عزیز واقعا کار کنید تا موفق و سرافراز شوید.
این نگارخانه تخصصی به مساحت ۲۵۰ متر مربع  با محوریت نمایش و عرضه  آثار هنری نظیرخوشنویسی، نقاشی نگارگری، مجسمه سازی و غیره  راه اندازی شده است.
این نگارخانه که در طبقه تحتانی مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان قرار دارد با مشارکت بخش خصوصی ( مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر)  تکمیل شده و قرار است نمایشگاه های ماهیانه در رشته های مختلف هنری در آن برپا شود.
مدیرعامل این موسسه در گفت و گو با ایرنا، اظهارکرد: برای تکمیل و راه اندازی این نگارخانه و همچنین انجام برخی فعالیت های عمرانی در مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
محمدرضا بهمنی ادامه دارد: طی یک فرآیند دو ماهه برخی از سالن‌های مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان بهسازی می شود.
همزمان با این رویداد، نمایشگاه آثار فاخر پیشکسوتان خوشنویسی اصفهان در این نگارخانه آغاز بکار کرد.
در این نمایشگاه ۷۰ اثر هنری خوشنویسی و نگارگری از  زنده یاد  فضائلی، زنده یاد معین، مهدی فروزنده، علی فرزانه، علی مقارن عسگری، محمدرضا رحیمی، سید علی ظهیرالاسلام، سعید بیضاوی و  عباسعلی همتی همگی از اساتید خوشنویسی و نگارگری به نمایش در آمده است و تا ۲۸ مهرماه  دایر خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در این مراسم گفت هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگی سرمایه اجتماعی  و میراث ناملموس استان و کشورمان به شمار می روند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: استاد فرشچیان جزو مفاخر استان و کشور ما است، این استاد فرهیخته ایران برای همه ایرانیان و اصفهانی ها در جهان محسوب می شود.
حجت الاسلام و مسلمین ارزانی همچنین استاد فرشچیان درخواست کرد که او مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان را به عنوان پایگاه اصلی دیدارها و ارتباط با سایر هنرمندان و مردم انتخاب کند
وی خاطرنشان کرد: ادب تکریم هنر آموزان و دین مداری داری از ویژگی های بارز این استاد هنر ایران است.
محمود فرشچیان نگارگر و هنرمند ایرانی چهارم بهمن 1308 خورشیدی در اصفهان چشم به جهان گشود و بعدها به دلیل علاقه به هنر نقاشی به کارگاه «حاج میرزا آقا امامی» هنرمند پر آوازه آن روزگار رفت تا از آموزه های این استاد توانمند بهره مند شود.
وی سپس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان را برای تحصیل برگزید و از محضر استاد «عیسی بهادری» بهره مند شد و توانست نقش قالی، مینیاتور، نقاشی رنگ روغن و اصول و مبانی طراحی نقوش سنتی را به خوبی بیاموزد و در پایان مدرک دانش آموختگی را از این مدرسه به دست آورد و در نهایت برای پژوهش و تحقیق در سبک‌های هنری جهان به اروپا سفر کرد.
فرشچیان پس از بازگشت به ایران در اداره کل هنرهای زیبای تهران مشغول به کار شد.
استاد فرشچیان همراه با نقاشی به مطالعه ادبیات و سرودن شعر عرفانی نیز همت گماشت و اثرهای ارزشمند وی نشان دهنده آشنایی او با ادبیات عرفانی است که این امر بر شگفت انگیزی نقاشی های این هنرمند تاثیر فراوانی گذاشت. «ضامن آهو»، ‌«پنجمین روزآفرینش»،‌ «عصر عاشورا» ، «کوثر» و «پرچمدار حق»، ‌«ستایش پروردگار» از مهم ترین آثار ارزشمند این استاد چیره دست به شمار می رود.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.