حسین انزابی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران در محدوده طرح سالمسازی سفیر امید آستارا شنا می کردند و بعد از نجات، با عملیات احیاء تنفس توسط امدادگران هلال احمر، وضعیت عادی خود را بازیافتند.
وی یادآور شد: از 12 خردادماه، 40 ناجی با کارت های مهارت درجه یک و دو فدراسیون نجات غریق در شناگاه های طرح های سالمسازی و نقاط خطرآفرین ساحل آستارا مستقر شده و تاکنون 27 نفر را در طرح های سالمسازی و 60 نفر را در نقاط خطرآفرین از مرگ نجات داده اند.
در نوار ساحلی آستارا سه طرح سالمسازی دایر و 14 منطقه با 28 نقطه خطرآفرین شناسایی شده است.

**بر اساس گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آستارا به ایرنا تصادف 2 دستگاه موتور سیکلت در سه راهی ویرمونی محور آستارا - اردبیل، باعث مصدومیت 2 نفر شد.
با حضور نیروهای فوریت های پزشکی آستارا، مصدومان به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند و وضعیت عمومی آنها مطلوب است.

** آستارا رتبه نخست اسکان فرهنگیان را در گیلان کسب کرد
مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: بنابر اعلام اداره کل آموزش و پرورش گیلان، این شهرستان در تابستان امسال در جذب و اسکان مسافران فرهنگی، رتبه نخست استان را کسب کرد.
سجاد موسوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 52 عامل ستاد اسکان مسافران فرهنگی آستارا پذیرش و هدایت میهمانان را با نوبت دهی هوشمند در مدرسه عدالت انجام دادند و 45 هزار و 241 نفر در قالب 10 هزار و 466 خانوار در 20 مدرسه این شهرستان استقرار یافتند.
وی با اشاره به اینکه اسکان مسافران، پایان یافته و مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده، بیان کرد: خانه معلم این شهرستان نیز با شش اتاق و 22 تخت، پذیرای یک هزار و 826 مسافر در قالب 522 خانوار بود.
موسوی با اشاره به اینکه بیشتر مسافران از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مشهد و اصفهان بودند، ادامه داد: شهرستان های آستارا، انزلی و ناحیه 2 رشت به ترتیب در تعداد اسکان مسافران فرهنگی، رتبه های اول تا سوم را در استان گیلان کسب کردند.
موسوی خاطرنشان کرد: تعداد مسافران فرهنگی تابستان آستارا نسبت به سال قبل، 15 درصد رشد داشته و برای هدایت آنها به مدارس اسکان و آشنایی با جاذبه های گردشگری آستارا و استان گیلان، حدود هفت هزار کتابچه و نقشه راهنما توزیع شد.
شهرستان آستارا در تابستان گذشته نیز در جذب و اسکان مسافران فرهنگی، رتبه نخست استان گیلان را کسب کرده بود.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از 20 شهر گردشگر پذیر ایران در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.