به گزارش ایرنا، این داروها توسط شرکت داروسازی رها تولید و روانه بازار شده و شامل قطره چشمی لوتپردنول ( لوترا ) و قرص پتاسیم سیترات 1080 میلی گرم ( آلکانف ) بصورت قرص پیوسته 10میلی ' اکی والان ' است که امروز با حضور وزیر بهداشت از آنها رونمایی شد.
لوتپردنول ( لوترا ) از داروهایی است که بصورت قطره استریل چشمی و برای درمان التهاب چشم، آلرژی فصلی، التهابات پس از جراحی چشم، بیماریهای ویروسی، التهابات عنبیه، قرنیه و پلک تولید شده است.
این دارو که برای تقلیل التهاب داخل چشمی موثر است، از جمله داروهای استروئیدی جدید است که به علت نفوذ اندک به داخل چشم، قابلیت کمتری برای افزایش فشار داخل چشم دارد و به کاهش عوارض داخل چشمی دارو کمک می کند.
' آلکانف ' ( قرص پتاسیم سیترات 1080 میلی گرم ) نیز داروی تولید داخل است که امروز رونمایی شد بصورت قرص پیوسته 10 میلی ' اکی والان ' تولید و عرضه شده و از دسته داروهای ماده معدنی است.
مدیر عامل شرکت داروسازی رها در مراسم رونمایی این داروها گفت و گو: قطره چشمی لوتپردنول پیش از این از خارج وارد می شد اما کارشناسان این شرکت داروسازی موفق به تولید آن در داخل کشور شدند.
' غلامرضا اخوان ' با بیان اینکه این دارو از شاخه استروییدها یا کورتون هاست، افزود: این دارو جذب سیستماتیک ندارد و به اعماق حفره چشم نفوذ نمی کند به همین دلیل عوارض احتمالی کمتری به همراه دارد.
وی با بیان اینکه این دارو به نصف قیمت نمونه مشابه خارجی آن به بازار عرضه می شود، اظهار کرد: سالانه حدود 600 هزار عدد از این قطره وارد کشور می شود.
اخوان با تاکید بر اینکه با تولید این دارو در داخل کشور علاوه بر بی نیاز شدن به واردات آن، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور دارد، گفت: این دارو برای کاهش التهاب چشم و رفع آلرژی چشم بویژه پس از اعمال جراحی کاربرد دارد.
وی درباره داروی دوم که فردا با حضور وزیر بهداشت در اصفهان رونمایی شد نیز توضیح داد: قرص
پتاسیم سیترات تولید شده به روش 'پیوسته رهش' برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کاربرد دارد.
مدیر عامل شرکت داروسازی رها با بیان اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا، نوع تولید شده این دارو به روش پیوسته رهش را مورد تایید قرار داده است، افزود: این نوع از دارو برای مصرف کننده عوارض گوارشی کمتر و مزیت های بیشتری نسبت به نوع ساده آن دارد.
داروسازی رها که هشت سال از بهره برداری آن می گذرد در شهرک صنعتی صفه در جنوب کلانشهر اصفهان واقع است و حدود 110 قلم دارو تولید می کند که حدود 20 قلم آن به کشورهای منطقه از جمله افغانستان و آذربایجان صادر می شود.
به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت شب گذشته ( چهارشنبه شب ) وارد اصفهان شد و از مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان بازدید کرد و در جریان روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز درمانی قرار گرفت .
دکتر ' سیدحسن قاضی زاده هاشمی ' در جریان سفر خود به اصفهان همچنین قرار است بیمارستان منظریه خمینی شهر را افتتاح کند.
بیمارستان منظریه خمینی شهر یکی از طرح های بزرگ درمانی و دولتی استان اصفهان است که در دولت یازدهم، تکمیل و آماده بهره برداری شد.
کلنگ احداث این بیمارستان در سال 72 ( 24 سال قبل ) به زمین خورد اما در طول این سال ها در فراز و نشیب مدیریت ها و تصمیم های مختلف، کار آن نیمه تمام ماند تا به دولت یازدهم رسید.
مقرر بود این بیمارستان در مرداد امسال در سفر وزیر بهداشت به اصفهان بطور رسمی افتتاح شود که این کار به آینده موکول شد با این وجود کار پذیرش بیمار در این بیمارستان از شهریور امسال آغاز شد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.