حسین خاکشور در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع سانحه هوایی و آثار روانی آن بر بازماندگان سانحه، افزود: اعزام این گروه ها با توجه به مشکلات روحی خانواده های جان باختگان حادثه و با هدف ارائه خدمات روانشناختی به خانواده های آسیب دیده در سانحه صورت گرفت.
وی با تقدیر از مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در تدبیر این اقدام شایسته افزود: این گروه ها شامل سه تیم مداخله در بحران، مددکار و روانشناس از اصفهان، شهرستان سمیرم و شهرضا هستند که باتوجه به حضور خانواده جانباختگان از اولین روز عملیات به به دنا کوه اعزام و همچنان در این محل حضور دارند.
سرپرست هیأت اعزامی بهزیستی اصفهان، با بیان اینکه بحران تنها شامل مسائل مالی و جانی نیست و مسائل روح و روان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد: درد و رنج ها در این دست سوانح و حوادث ناگهانی قابل تصویر نیست و از همین رو حضور روانشاسان و مددکاران می تواند در کاهش آلام بازماندگان موثر باشد.
به گفته خاکشور، یکی از ارکان مهم اورژانس اجتماعی، مرکز مداخله در بحران است که کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب جسمی و روانی را بر عهده دارد.
بر همین اساس، مردم بخش پادنای بزرگ و دناکوه سمیرم در شام غریبان و عزای جان باختگان هماپیمای شرکت آسمان با برپایی مراسم هایی یاد و خاطره عزیزان درگذشته این سانحه دلخراش را گرامی داشتند و با بازماندگان ابراز همدردی کردند.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا و داشتن افزون بر 108 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.
ت/7147/ 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.