کار در محل های با فشار محیط بیش از حد مجاز از قبیل غواصی جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: واحد مهندسی بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان، سختی کار عنوان شغلی 'غواصی در آکواریوم' را برای نخستین بار در اصفهان مورد بررسی قرار داد.
به همین منظور کارشناس بهداشت حرفه ای آزمایشگاه رفرانس معاونت بهداشتی و کارشناسان بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان از قسمت های مختلف پشت صحنه آکواریوم، مراحل تصفیه و فیلتراسیون آب آکواریوم ناژوان بازدید کردند.
همچنین با توجه به وصول درخواست بررسی سخت و زیان آوری عنوان شغلی غواصی، یکی از کارشناسان معاونت بهداشتی با مجهز شدن به تجهیزات و لباس غواصی به همراه شاغلان این بخش از داخل آکواریوم با مراحل کلی شغل غواصی بصورت عملی آشنا شدند.
بررسی دقیق شرح وظایف شغلی متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد و عوامل زیان آور محیط کار و نتایج معاینات شغلی از شرایط اصلی به منظور اظهار نظر دقیق درباره تایید یا عدم تایید سختی کار مشاغل مورد درخواست است.
نخستین تونل آکواریوم کشور در روزهای پایانی سال 94 با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بوستان جنگلی 'ناژوان' اصفهان به بهره برداری رسید.
این تونل آکواریوم حجم یکهزار و 80 متر مکعب آب را در خود جای داده است و گردشگران می توانند در کنار و بالای سر خود گونه های مختلف جانواران دریایی را مشاهده کنند.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.