به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و چهارمین دوره طرح ملی' کسب و کار دانشجویی' دی سال آینده توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بلوار دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.
پایگاه اینترنتی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اعلام کرد: زمان برگزاری این جشنواره به دلیل برگزاری کنفرانس بین المللی 'پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری' (IASP 2018) توسط این شهرک و هماهنگی حداکثری جشنواره شیخ ‌بهایی با سیاست‌ها و برنامه‌های منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان از اردیبهشت‌ 97 به دی همان سال منتقل ‌شد.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی 'پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری' از دوم تا پنجم سپتامبر 2018 برابر با یازدهم تا چهاردهم شهریور 1397 برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کلانشهر اصفهان برگزار خواهد شد.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سال 83 هر سال از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.
از آنجا که شیخ‌بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشاء خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بوده برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به 'شیخ‌بهایی' نامگذاری شده است.
این جشنواره در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار می شود که بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طراح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری است.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالارمذاکره وسمینارهای آموزشی است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره به پایگاه اینترنتی http://www.shtf.ir مراجعه کنند.
حدود 40 پارک علم و فناوری و 176 مرکز رشد فناوری در ایران وجود دارد که در این مراکز بیش از چهار هزار و 400 واحد فناورانه فعالیت می کنند.
در زمان حاضر حدود 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.
این شهرک که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال احداث و تکمیل است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.