به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان یکشنبه در نشست زنان فعال و پیشکسوت انقلاب اسلامی و دختران کاشان به بروز برخی آسیب های اجتماعی اشاره و بیان کرد: مادران باید با مطالعه پاسخگوی پرسش های فرزندان باشند تا با توجه به سرعت رشد علم و فناوری نسل جدید در مسیری درست پرورش یافته، بنیان خانواده محفوظ بماند.
وی افزود: مراقبت از بنیان خانواده تنها با فرهنگ سازی امکان پذیر است و زنان به عنوان یکی از عامل های 2 رویداد بزرگ شکست نظام ستم شاهی با پیشینه 2 هزار و 500 ساله و پیروزی انقلاب اسلامی باید در زمینه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی در تعامل با نسل جدید وارد عمل شوند.
فرماندار کاشان بیان کرد: زنان در سایر انقلاب‌های جهان نیز موثر بودند اما بانوی ایرانی به ویژه در روند پیروزی انقلاب اسلامی به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده و از آنجا که دشمن نتوانست بانوی ایرانی را از انقلاب بگیرد، به حاشیه ها پرداخته است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان نیز در این نشست با اشاره به تغییر نیازهای بانوان در دوره ‌های گوناگون گفت: تاثیر یک زن بر محیط خانواده و حتی اجتماع در جامعه اسلامی به ویژه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی چند برابر مردان است و تنها مسئولیت اقتصادی از نظر شرعی و قانونی برعهده بانوان نیست.
عباسعلی قپانی‌پور اضافه کرد: نادیده گرفتن واقعیت ها کمکی به پیشبرد جامعه نمی کند و باید به دور از هر گونه افراط و تفریط مسائل حوزه بانوان براساس چارچوب ها پیگیری و حتی فرصت های شغلی متناسب با جایگاه زن تعریف شود.
وی همچنین به اجرای طرح باشگاه دختران جوان کاشان اشاره کرد و گفت: مرحله مطالعاتی این طرح از سوی دانشگاه کاشان انجام شده و انتظار می‌رود با اجرایی شدن آن گامی به پیش در زمینه ارتقای فعالیت‌های اجتماعی زنان برداشته شود.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.