دکتر 'محمدرضا ذیلایی' سه شنبه خبرنگار ایرنا گفت: 12 هزار و 300 نفر در 10 ماه گذشته از سال جاری در پایگاه های انتقال خون کاشان پذیرفته شدند و نزدیک به چهار میلیون و 410 هزار سی سی خون اهدا کردند.
وی بیان کرد: 11هزار و 979 نفر نیز در 10 ماهه سال گذشته به میزان 9 هزار و 500 واحد کیسه خون (چهار میلیون و 250 هزار سی سی) اهدا کردند.
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان گفت: مصرف پلاسما و پلاکت 2 پایگاه ثابت انتقال خون شهرستان کاشان به ترتیب نزدیک به 650 و 800 واحد خون است که البته این پایگاه ها شهرستان های آران و بیدگل و نطنز را نیز پوشش دارند.
او در ادامه با اشاره اهدای 68 هزار سی سی خون از سوی مردم کاشان به آسیب دیدگان حادثه زمین لرزه در استان های غربی کشور عنوان کرد: با توجه به سردی هوا کمتر برای اهدا به پایگاه های انتقال خون مراجعه می شود که انتظار می رود مردم نوعدوست همچنان با اهدای خون، برای نجات جان دیگر انسان ها پیشگام شوند.
ذیلایی با بیان اینکه 54 درصد مراجعان اهداکنندگان مستمر هستند که در سال بیش از دوبار خون اهدا می کنند، افزود: کاشان از این نظر در صدر شهرستان های استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.