' مجید زینلی ' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، دلیل این درخواست را افزایش چشمگیر ذخایر خونی استان عنوان کرد.
وی افزود: اکنون میزان ذخایر فرآورده های خونی در مراکز انتقال خون استان اصفهان بالاتر از حد استاندارد است و با اینحال بازهم شهروندان بسیاری مشتاق به اهدای خون برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور هستند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در ساعات اولیه پس از زلزله در مناطق غربی کشور و فراخوان از مردم برای اهدای خون و به ویژه گروه خونی O منفی، افزون بر 2 هزار و 500 نفر به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کردند و در مجموع 2 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
زینلی همچنین تاکید کرد که تاکنون از سوی مناطق زلزله زده غرب کشور درخواستی برای ارسال خون به اداره کل انتقال خون استان اصفهان اعلام نشده است، اما در صورت اعلام نیاز آمادگی داریم.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درباره دلیل اهمیت گروه خونی O منفی نیز گفت: گروه خون O منفی قابلیت انتقال به همه گروه ها را دارد بنابراین در زمان های بحرانی که فرصتی برای تشخیص گروه خونی مصدوم وجود ندارد، از آن به وفور استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه براساس استانداردهای بین المللی، مراکز انتقال خون باید درصورت قرارگرفتن منطقه تحت پوشش در وضعیت بحرانی تا 7 روز خون ذخیره شده در اختیار داشته باشند، افزود: مرکز انتقال خون استان اصفهان بیش از این و برای 9 روز ذخیره دارد.
پیشتر، 'بشیر حاجی بیگی' سخنگوی سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی برای اهدای خون به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده دعوت کرده بود که این درخواست با استقبال پرشور مردم کشورمان مواجه شد.
به گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) ساعت شامگاه یکشنبه 21 آبان 96، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در پی این زمین لرزه آسیب زیادی به مناطق مسکونی استان های کرمانشاه و ایلام وارد شد و 432 از هموطنانمان کشته و هفت هزار و 817نفر نیز مصدوم شدند.
ت/6020 /2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.