مجید زینلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با سرد شدن هوا میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و که به کاهش ذخیره‌های خونی منجر می شود.
وی اظهار کرد: این در حالیست که مراکز درمانی در فصول مختلف مصرف‌کننده خون هستند و کاهشی در نیاز آنها اتفاق نمی‌افتد.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به فراخوان عمومی از سوی این اداره کل برای اهدا خون همگانی گفت: البته هنوز به وضعیت بحرانی نرسیده‌ایم اما اگر مردم مراجعه نکنند شرایط بحرانی خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش آمار تعداد اهدا کنندگان خون یادآوری کرد: در روزهای عادی بصورت میانگین 400 الی 450 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کردند که اکنون با توجه به کاهش حدود 150 تا 200 نفری مراجعه کنندگان تعداد مراجعات به کمتر از 300 نفر رسیده است.
زینلی تصریح کرد: استان اصفهان در روزهای دیگر سال دارای 6 روز ذخیره خون مورد نیاز بوده است و این آمار هم اکنون به چهار روز کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان به تمامی گروه‌های خونی نیاز دارد گفت: از مردم اصفهان دعوت می شود تا به یاری بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی اقدام کنند.
در 9 ماهه سالجاری بیش از 130 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان برای اهدای خون مراجعه کردند که این تعداد، 101 نفر موفق به اهدای خون شدند.
از این تعداد خون‌های اهدایی بیش از 250 هزارواحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.
96/5 درصد خون‌های اهدایی به وسیله مردان و تنها 3/5 درصد آن توسط بانوان بوده است .
ت/6994 / 6022 خبرنگار: آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.