سرهنگ پاسدار 'مرتضی عمومهدی' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا عنوان کرد: 400 پایگاه مقاومت بسیج در محله ها، مسجدها، اداره ها، کارخانه ها، مدرسه ها، اتحادیه ها، اصناف و جامعه پزشکی در کنار بسیج هنرمندان، مداحان، رسانه و پیشکسوتان در این شهرستان فعالیت می کنند.
وی افزود: بیشترین مخاطبان بسیج را جوانان تشکیل می دهند و از این رو بیشتر فعالیت ها بر مبنای مسجد محوری و جذب، حفظ و انسجام مردم در قالب سازمان های مختلف بسیج بوده و در این راستا نیز نسبت به تربیت و جذب جوانان مومن و انقلابی اقدام شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان با اشاره به فعالیت افزون بر یک هزار حلقه تربیتی صالحین در این شهرستان بیان کرد: 20 هزار نفر نوجوان در قالب این حلقه ها سازماندهی شدند و از برنامه های عقیدتی، احکام دینی و معارف اسلامی استفاده کردند.
او با اشاره به برگزاری اردو، آموزش ورزش های همگانی، قهرمانی و پایه، کلاس های فرهنگی، علمی و هنری برای بسیجیان گفت: این نوجوانان و جوانان با مسئولیت هایی که به تدریج بر عهده می گیرند، برای آینده نظام سرمایه گذاری می شوند.
سرهنگ عمومهدی همچنین به تشکیل گردان های رزمی، دفاعی و امنیتی با مشارکت بسیجیان شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: این بسیجیان نیز آموزش های لازم رزمی و دفاعی را برای تقویت قدرت بازدارندگی و دفاع از کشور در زمان مورد نیاز فراگرفتند.
وی در ادامه تشریح کرد: بیشتر فعالیت های بسیجیان در نقاط حاشیه ای و روستاهای محروم با اعزام گروه های پنج نفره انجام می شود و در این راستا تابستان امسال یک هزار نفر برای ارائه خدمت به این مناطق اعزام شدند.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان همچنین از تشکیل خیریه های بسیج در مسجدهای این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این خیریه ها با هدف شناسایی خانواده های نیازمند تشکیل شدند و با حفظ کرامت، نسبت به تحویل اقلام مورد نیاز آنها اقدام می کنند.
او فعالیت در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را از دیگر ماموریت های بسیج عنوان کرد و گفت: بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات 50 تا 300 میلیون ریالی سال گذشته برای ایجاد اشتغال در قالب مشاغل خانگی و بنگاه های زودبازده در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفت.
سرهنگ عمومهدی در ادامه عنوان کرد که با وجود ارائه آموزش های لازم، به علت کمبود اعتبار این تسهیلات در سال جاری تخصیص نیافته است.
کاشان مشهور به دارالمومنین با پیشینه شهرنشینی بیش از هفت هزار و 500 سال در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.