بهنام ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از متقاضیان به خاطر نداشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بهین یاب در کارگروه مربوطه تایید نشده اند و سایر تاییدشدگان نیز در حال تشکیل پرونده در بانک هستند.
این مسئول اضافه کرد: برخی از متقاضیان معرفی شده نهایی نیز با تصور احتمال کاهش سود بانکی نسبت به دریافت تسهیلات تعلل دارند تا با میزان سود کمتری تسهیلات دریافت نمایند.
وی به واجدان شرایط دریافت تسهیلات بهین یاب توصیه کرد: جهت دریافت وام مصوب بهین یاب سریعتر اقدام کنند زیرا براساس مصوبات کارگروه در صورت مراجعه نکردن معرفی شدگان ظرف 2 هفته به بانک یا تکمیل نکردن پرونده از چرخه دریافت وام حذف می شوند.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین افزود: بانک های دولتی تجارت و سپه بالاترین رتبه و بیشترین پرداخت تسهیلات بهین یاب را در استان به خود اختصاص داده اند و در مقابل برخی بانک های خصوصی با وجود جذب حدود یک سوم سپرده ها در پرداخت تسهیلات تولیدی، مشارکت ضعیفی در ارائه وام های رونق تولید به طرح های صنعتی و کشاورزی داشته اند.
ملکی خاطر نشان کرد: وقتی بانک ها و موسسه های اعتباری از زیرساخت ها و شبکه های کشور در جهت منافع خود استفاده می کنند شایسته است برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور و استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.
وی در پایان افزود: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال با همکاری دستگاه ها و نهادهای مربوطه در دست یابی به اهداف تعیین شده موفق عمل کنیم.
در دور جدید ثبت نام از واحدها و طرح های تولیدی برای دریافت تسهیلات بهین یاب در استان قزوین، یک هزار و 150 درخواست ثبت شده که تاکنون 43 فقره به مبلغ 494 میلیارد ریال پرداخت شده است.
بهین یاب بخشی از تسهیلات رونق تولید است که با هماهنگی دولت و بانک ها به واحدها و طرح های تولیدی متقاضی ارایه می شود.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.