'عبدالرضا مهدی بادی' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای روش های آبیاری ‌‌نوین (تحت فشار و کم فشار) با این اعتبارهای بلاعوض دولتی انجام شده و برای امسال نیز نزدیک به 500 هکتار از زمین های کشاورزی در حال تجهیز است.
وی با تاکید بر حرکت کشاورزان به سوی کشت محصولات نیازمند آب کمتر افزود: کشت گیاهانی مانند گل محمدی، نعنای فلفلی، زیره و شاتره در کنار سایر گیاهان دارویی باید در دستور کار قرار گیرد که در این راستا هم اکنون نزدیک به 90 هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گل محمدی اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز با اشاره به افزایش 230 هکتاری سطح زیر کشت زعفران و افزایش سطح زیر کشت محصول پسته از 200 هکتار به یک هزار هکتار عنوان کرد: اجرای طرح های جدید کشاورزی به هیج وجه موجب کاهش تولید محصولات نشده است.
او بیان کرد: هفت کارگاه سنتی تولید عرقیجات تا کنون در این شهرستان راه اندازی و در کنار آن در حوزه صنایع تبدیلی مجوز فعالیت یک واحد نیمه صنعتی و یک واحد صنعتی بسته بندی محصولات کشاورزی نیز صادر شد که فعالیت خود را در امسال آغاز کردند.
مهدی بادی ادامه داد: بخش زیادی از چاه های آب شهرستان از جمله همه چاه های کشاورزی منطقه بادرود با همکاری سایر دستگاه های ذیربط به کنتورهای هوشمند آب و برق تجهیز شدند که در نهایت کاهش 30 درصدی برداشت از چاه های عمیق کشاورزی را به همراه داشت.
وی اضافه کرد: طرح تعادل بخشی آب های زیر زمینی نیز امسال اجرایی شده و دشت بادرود- خالد آباد به عنوان دشت نمونه کشور در مدیریت برداشت آب زیر زمینی شناخته شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز در ادامه نیز با اشاره به صدور انواع مجوز فعالیت در بخش مشاغل خانگی، بهسازی و نوسازی اماکن دامی و حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی طی 2 سال گذشته گفت: خط اعتباری 15 میلیارد ریالی مکانیزاسیون با دوره بازپرداخت پنج تا هفت ساله جهت خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی نیز وجود دارد که در صورت وجود متقاضی نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.
12 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت در شهرستان نطنز وجود دارد که هفت هزار و 500 هکتار آن زمین های کشاورزی و سایر آن باغی است.
شهرستان نطنز با جمعیت بیش از 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.