به گزارش ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 70 درصد مواد کشف شده از نوع تریاک و مابقی حشیش، گراس، هروئین و مواد مخدر صنعتی است که از استان‌های شرقی و جنوبی کشور به مقصد استان های شمالی، تهران و اصفهان بارگیری شده بود.
وی اظهار کرد: همچنین 700 دستگاه خودروی حامل مواد مخدر توقیف و بالغ بر 16 هزار پرونده در حوزه مواد مخدر تشکیل شده است.
رئیس پلیس استان اصفهان افزود: امسال2 هزار و 200 نقطه آلوده درخصوص توزیع و فروش مواد مخدر در استان پاک سازی و 18 هزار نفر دستگیر شدند.
وی عمده کشفیات را علاوه بر تحقیقات آشکار،بر اساس کار اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: حدود سه درصد از دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر را زنان تشکیل می دهد.
وی با تاکید بر اینکه مهم ترین و بزرگ ترین آسیب اجتماعی مربوط به مواد مخدر است گفت: این موضوع به یک دغدغه همگانی تبدیل شده و نیروی انتظامی با درک این مساله و به عنوان مسئول مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر در این عرصه وارد شده و موفقیت های بسیاری را کسب کرده است.
سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر بخشی از چرخه مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: در این راستا مقوله پیشگیری و درمان نیز باید توسط نهادهای مسئول و متولی بطور جدی دنبال شود.
وی یادآوری کرد : پلیس استان علاوه بر کنترل فضای حقیقی با همت و توانمندی پلیس فتا به کنترل فضای مجازی درخصوص معرفی و عرضه مواد مخدر نیز وارد شده است.
سردار معصوم بیگی همچنین موضوع مواد مخدر صنعتی را در اصفهان بسیار کمرنگ دانست و گفت: جای نگرانی برای تولید مواد مخدر آشپزخانه ای (صنعتی) در اصفهان نداریم زیرا عمده مواد مخدر مکشوفه در استان مواد سنتی و تریاک بوده است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.