'حسین شواخی' یکشنبه در جمع خبرنگاران اردستان گفت: 23 نفر طی سال جاری در این زمینه دستگیر شدند و یک دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شده است.
وی افزود: 13 پرونده در مورد تخلف ها تشکیل و به دادگستری ارسال شده که هفت پرونده مربوط به کشف شکار و 6 پرونده اقدام به شکار بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به افزایش 20 درصدی گونه های موجود در این شهرستان بر اساس سرشماری آذرماه حیات وحش بیان کرد: به رغم افزایش تعداد برخی گونه ها، بهره برداری بی رویه از جنگل ها و شکار حیوانات در سال های گذشته موجب برهم خوردن بوم سازگان منطقه شده است.
او اضافه کرد: در این راستا طرح محیط یار در 13 مدرسه و طرح محیط بان در 6 مدرسه شهرستان اردستان به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان از شرایط زیست محیطی منطقه، لزوم وجود حیات وحش، مدیریت پسماند، ساختار و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست سال جاری اجرا شد.
شواخی در ادامه به تولید و دفن روزانه افزون بر 50 تن زباله در اردستان، زواره و مهاباد اشاره کرد و گفت: دفن زباله به ویژه در روستاها از دیگر مشکلات زیست محیطی این شهرستان است که در این راستا برای بیشتر روستاها جانمایی محل دفن زباله انجام شده و امور اجرایی در دست اقدام می باشد.
وی افزود: سه جلسه مدیریت پسماند با 17 مصوبه نیز در سال جاری برگزار شده که تا کنون 70 درصد مصوبه ها اجرایی شده و سایر آنها هم در دست پیگیری است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان همچنین عنوان کرد: 443 مورد پایش صنایع و معادن نیز از ابتدای سال جاری انجام گرفته و به 10 واحد آلاینده اخطار داده شد.
شهرستان اردستان 94 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، 870 هزار هکتار مرتع و 2 زیستگاه حیات وحش (منطقه حفاظت شده کهیاز با 92 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با 102 هزار هکتار وسعت) دارد و گونه هایی همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.