بهروز جعفری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش این آمار نسبت به سال گذشته اظهار کرد: پارسال تعداد 79 مورد حمله حیوانات به دام ها و اراضی کشاورزان به اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام شده است.
وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست خسارات ناشی از وحوش به جوامع انسانی را پرداخت می کند افزود: خسارت ناشی از حمله پلنگ با سیاست حمایتی سازمان محیط زیست درباره این گونه در معرض انقراض توسط بیمه و خسارت سایر وحوش توسط صندوق ملی محیط زیست پس از بررسی شواهد پرداخت می شود.
جعفری افزود: این حمایت ها برای کاهش مقابله حاصل ازتعارضات میان انسان و حیات وحش ، جبران خسارت مردم و حمایت از گونه های حیات وحش انجام می شود.
وی افزود: انسان ها با رعایت نکردن محیط زیست و ورود به حریم حیات وحش و تخریب زیستگاه های حیوانات باعث حضور بیشتر حیوانات در جوامع انسانی می شوند.
به گزارش ایرنا و براساس آخرین آمارمحیط زیست خراسان شمالی حدود 7 درصد از 28 هزار کیلومتر وسعت خراسان شمالی، شامل دو پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل و سالوک در اسفراین، پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات وحش میاندشت در جاجرم، منطقه حفاظت شده قرخود در مانه و سملقان، منطقه حفاظت شده گلول و سرانی در شیروان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان شمالی است که 51 گونه پستاندار شامل یوزپلنگ، پلنگ، قوچ و میش اوریال، کل و بز، آهو، گربه پالاس، گربه وحشی، گراز، گرگ و...، 141 گونه پرنده از جمله قرقاول، کبک دری، هما، عقاب طلایی، انواع سهره، تیهو، باقرقره و. ..، 52 گونه خزنده 4گونه دو زیست و 9گونه ماهی در آن زیست می کنند .
استان863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد .
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.