به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروز آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم، با اشاره به تشکیل شوراهای گوناگون بعد از انقلاب اسلامی، افزود: هر کدام از این شوراها نقش و کارکرد موثری دارند و برای اموری خاص شکل گرفته اند.
به گفته خطیب جمعه سمیرم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آب، امنیت ملی، فضای مجازی و دیگر شوراها همه و همه برای انسجام و مشورت اعضا برای امور کلان مملکتی در مسیر توسعه و تعالی تعریف و تشکیل شده اند.
وی خاطر نشان کرد: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند؛ انسانی که از نظر و دیدگاه دیگران بهره ببرد و استقبال کند باعث می شود نظر خودش از خطا مصون و محفوظ بماند و درصد اشتباه کم شود.
امام جمعه سمیرم، با بیان اینکه در اسلام نیز به مشورت و کار شورایی تاکید زیادی شده است، اظهار کرد: هم در امور شخصی و هم فعالیت های اجتماعی بر این مهم تاکید و تصریح شده و در جامعه اسلامی نیز این یک ضرورت مهم محسوب می شود.
وی با یادآوری صدور فتوای تاریخی میرزای شیرازی در تحریم تنباکو، ادامه داد: صدور این فتوا در سال 1309 هجری قمری، نقشه ها و توطئه پیر استعمار را نقشه بر آب کرد و به زمین زد.
حجت الاسلام دهقانی، اشاره ای هم به فرمایش های رهبر انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان روسای مجالس کشورهای اسلامی در کنفرانسی در تهران داشت و گفت: توصیه معظم له به گسترش علم و دانش در ممالک اسلامی، کلیدواژه این جلسه بود.
به گفته امام جمعه سمیرم،تنها مسیر ترقی و تعالی کشورهای مسلمان توجه به علم بعنوان موتور محرکه دیگر فعالیت هاست چرا که پاسخگو و سدکننده هر نوع تهدید و تحریم است.
وی در خاتمه جان باختن شهادت گونه دریانوردان دریادل کشتی سانچی، در محدوده آبهای چین و تایوان را به عموم ملت ایران تسلیت گفت.
سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت در 160کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ت خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.