به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' محمدعلی انصاری ' در دیدار با خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران که به مناسبت آغاز سال نو میلادی در کلیسای وانک اصفهان برگزار شد، افزود: وجود پیروان ادیان توحیدی در برخی از شهرهای ایران بویژه اصفهان فرصت مناسبی برای بررسی نقاط مشترک بین ادیان توحیدی و بهره برداری از این مشترکات است.
وی اضافه کرد: ادیان توحیدی نقاط مشترک زیادی دارند که اگر به آنها توجه شود زمینه هدایت بیش از پیش جامعه به سوی کمال و سعادت فراهم خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، بالاترین نقطه اشتراک بین اسلام و مسیحیت را اعتقاد به خدای واحد دانست و افزود: می ‌توان از این ظرفیت برای نزدیکی بین ادیان و تقویت خدا باوری در جامعه استفاده کرد.
وی با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی به هموطنان مسیحی اظهار امیدواری کرد که سال جدید برای همه بویژه هموطنان ارمنی سالی سرشار از موفقیت و شادی باشد.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: ارامنه اصفهان، شهروند اصفهان و کشور ایران هستند و در کنار هموطنان مسلمان خود بطور مسالمت آمیز و در کمال آرمش زندگی می کنند.
' سیپان کاشجیان ' با اشاره به ارتباط نزدیک و صمیمی ارامنه و شهروندان مسلمان اصفهان در این شهر خاطرنشان کرد: مسیحیان و مسلمانان در این شهر ضمن احترام به آداب و رسوم یکدیگر، سال نو میلادی و شمسی را به یکدیگر تبریک می گویند.
وی با اشاره به اینکه پیروان ادیان توحیدی در ایران آزادانه مراسم ها و آیین های مذهبی خود را انجام می دهند، تصریح کرد: همکاری خوبی بین شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان وجود دارد و این دیدار نیز موید این همکاری ها است.
حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.