به گزارش روز سه شنبه ایرنا، کمال رضایت در نشست شورای اداری شهرستان فریدن با انتقاد از عدم برنامه ریزی درست و اصولی برای پیشبرد امور در این شهرستان، گفت: ادارات ودستگاه های اجرایی شهرستان اگر برنامه مدون وجامع ارائه ندهند دراعتبارات سال آینده سهمی نخواهند داشت.
وی تاکید کرد: کلیه مسئولان و مدیران موظفند برنامه جامعه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دستگاه اجرایی خود را تدوین نمایند و اهداف کلان و خرد شهرستان را در نظر بگیرند.
رضایت گفت: معتقدیم اعتبارات باید در راستای توسعه شهرستان و تحقق مطالبات مهم مردم اختصاص یابد و نه خرید تجهیزات اداری یا ملزومات دفتری و مدیران باید این مهم را در برنامه ریزی های خود لحاظ کنند.

*مطالبات بحق مردم تحقق یابد
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران نیز در این جلسه با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به تحرکات دشمن در فضای مجازی واکنش قاطع نشان دهند.
وی بر ضرورت رصد دقیق فضای مجازی تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولان قبل از بحرانی شدن اوضاع با کانال ها و سایت هایی که در راستای پیاده سازی اهداف شوم دشمن حرکت می کنند برخورد لازم را داشته باشند.
امام جمعه داران گفت: تمام تلاش و حرکت مسئولان باید در راستای تحقق مطالبات بحق مردم به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت باشد.

* اشتغال 500 نفر در قالب 400 طرح اشتغالزایی
دبیر ستاد سرمایه گذاری و تسهیل مشارکت های مردمی فرمانداری فریدن نیز در این جلسه گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون بیش از400 طرح اشتغالزایی دربخش های مختلف به بانک های عامل معرفی شده است.
ایزد ابوالحسنی افزود: کل تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در سال جاری بیش از 130میلیارد ریال است که در مجموع زمینه اشتغال 500 نفر فراهم شده است.
وی ادامه داد: مبلغ 300 میلیاردریال تسهیلات به طرح های توسعه کشاورزی ومکانیزاسیون پرداخت و15میلیاردریال جرائم دیرکرد وام های بخش کشاورزی نیز بخشیده شده است.
ابوالحسنی افزود: تا کنون 78 درصد اعتبارات 4 در صدی مشاغل خانگی نیز در قالب طرح های مستقل و پشتیبان جذب شده است.

*ضرورت صرفه جویی در مصرف آب
علی ناظمی مدیرآب وفاضلاب شهری فریدن در این جلسه گفت: سالانه بیش از2 میلیون و 400 هزارمترمکعب آب آشامیدنی برای ساکنان شهرداران تولید می شود.
وی به افت سطح ایستایی منابع آب تا 40 متراشاره کرد وگفت: این درحالی است که سرانه مصرف آب دراین شهر 26 درصد بیشترازاستاندارد تعریف شده است.
ناظمی تاکید کرد: باتوجه به تداوم خشکسالی ضرورت دارد مردم درمصرف آب صرفه جویی کنند.

* آغاز مطالعات طرح آبرسانی به 28 روستای فریدن
عباس رحیمی رئیس آب و فاضلاب روستایی فریدن نیز از آغاز مطالعات طرح آبرسانی به 28 روستای شهرستان فریدن و نقشه برداری هوایی مجتمع های آب رسانی این روستاها در راستای تامین آب شرب پایدارخبر داد.
وی تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ و نصب ایستگاه کلرزن در روستای خویگان، فنس کشی و محوطه سازی مخزن و چاه آب شرب روستای خویگان، اجرای خط انتقال به طول یک کیلومتر از مخزن تا چاه جدید روستای خویگان، فنس کشی و محوطه سازی مخزن ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ روستای نهرخلج، اصلاح شبکه روستای نهرخلج ( فاز 2 ) به طول 9.5 کیلومتر و 250 مورد انشعاب کامل، اصلاح شبکه توزیع آب روستای ننادگان به طول 12 کیلومتر، حفر چاه آب شرب در روستای دهق وحفاری چاه آب شرب مجتمع سینگرد- عادگان را از مهم ترین اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد.

*پرداخت 210 فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی
علی اصغری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: تا کنون 210 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بیش از 24 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی همچنین ازصدور حواله 265 تن قیر رایگان و تصویب 4 میلیارد تومان جهت اجرای طرح های هادی در روستاها خبر داد.

*تکمیل چند طرح عمرانی آموزش و پرورش
نیاز علی علایی رئیس آموزش و پرورش شهرستان فریدن نیز در این نشست از تکمیل 2 مدرسه در روستاهای حصور، نهر خلج، و 2 مدرسه دیگر در شهر داران خبر داد و گفت: نمازخانه های سه مدرسه در شهر دامنه، محله آشجرد وروستای ازونبلاغ نیز تکمیل ومورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861 / 6022 خبرنگار : فاطمه زمانی - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.