اصغر سلیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه روز گذشته خود با معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: مهمترین موضوع مطرح شده در آن نشست، اجرای سریع چهارخطه شدن جاده سمیرم به یاسوج بود.
به گفته وی مهرماه امسال یکهزار میلیارد ریال برای مرحله اول این جاده اختصاص یافت، اما هنوز خبری از عملیات اجرایی آن از سمت استان اصفهان نیست.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح کلان ملی در سال 89 کلید زده شد و امسال مقرر شد مرحله اول طرح به مناقصه گذاشته شده و 33 کیلومتر آن از سمت سمیرم اصفهان با یکهزار میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شود.
وی با تاکید بر اجرای این طرح و درخواست مجدد از معاون وزیر راه در این رابطه، اظهار کرد: درآن جلسه نیز از معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خواسته شد بصورت جدی پیگیر آغاز کار این پروژه با توجه به بین استانی و ترانزیتی بودن مسیر باشند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد تصادف های زیادی در این جاده بویژه در ایام تابستان و تعطیلات هستیم افزود:حوادث این جاده ضرورت چهارخطه کردن این جاده را دوچندان می کند.
سلیمی یادآوری کرد: کهگیلویه و بویر احمد عملیات اجرایی چهارخطه شدن از سمت یاسوج را کلید زده و انتظار می رود مسئولان در اصفهان نیز هر چه زودتر برای عملیات اجرایی این پروژه اقدام کنند.
شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای 40 کیلومتر بزرگراه، 73 کیلومتر راه اصلی، 125 کیلومتر راه فرعی و 403 کیلومتر راه روستایی است.
این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
سمیرم در فاصله 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد و جاده پرتردد و کوهستانی بین این مناطق هر ساله شاهد سوانح رانندگی مرگباری است.
ت/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.