حسن خدابخش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:وضعیت هوای اصفهان و مناطق صنعتی استان به دلیل آلودگی هوا در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته در شرایط ناسالم قرار گرفت.
تداوم آلودگی هوا در اصفهان و مناطق صنعتی استان موجب تعطیلی امروز مدارس در همه مقاطع تحصیلی مدارس شهر اصفهان و 9 شهر دیگر استان شد.
وی ادامه داد: با نفوذ موج ناپایدار و پیش بینی وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان به تدریج آلودگی هوا در شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان کاهش می یابد.
خدابخش گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار برای امروز یکشنبه بر روی استان است.
وی اظهار کرد: آسمان اکثر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی از جمله کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان غبارآلود پیش بینی می شود.
رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با نفوذ موج ناپایدار روز دوشنبه ( فردا ) در بیشتر مناطق استان وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌ شود.
وی افزود: دمای هوا در برخی مناطق استان در 24 ساعت آینده یک تا 2 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
خدابخش برای هوای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه(فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار رقیق صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و برای روز سه شنبه، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی اصفهان از نایین با 16 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و چادگان و داران با پنج درجه سانتیگراد به عنوان سردترین نقاط استان نام برد.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز یکشنبه، با شاخص کیفی 146(AQI)، ناسالم برای گروه های حساس اعلام شد.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.