حجت الله علی عسگریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تا 2 روز آینده پدیده خاص جوی در استان اصفهان پیش بینی نمی شود افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار بر روی استان است.
وی با بیان اینکه صبح امروز صبح ( شنبه) در شهر اصفهان مه رقیق صبحگاهی همراه با آلودگی هوا وجود داشت ؛ اظهار کرد:هم اکنون آسمان در سطح استان اصفهان کمی تا نیمه ابری است و تا چند روز آینده هم در مناطق مرکزی و صنعتی افزایش غبار و آلودگی هوا پیش بینی می شود.
علی عسگریان گفت: دمای امروز صبح شهر اصفهان به یک درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته سه درجه گرمتر شده است.
وی افزود: خورو بیابانک با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم ترین و بویین و میاندشت با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز شنبه، با شاخص کیفی 161 (AQI)، ناسالم برای عموم است.
کارشناسان بهداشتی در این شرایط توصیه می کنند که از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود.
به کلیه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از خروج غیر ضروری ازمنزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را حذف کنند.
به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می شود در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.