به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای، کیفیت هوای این کلانشهر و شهرهای صنعتی استان را از امروز(چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده ناسالم پیش بینی کرد.
بر این اساس، پایداری وضعیت جوی و سکون نسبی هوا در روزهای آتی سبب وقوع اینورژن و افزایش غلظت آلاینده ها و ناسالم شدن هوا در کلانشهر اصفهان می شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: پایداری، سکون نسبی هوا و وقوع اینورژن، زمینه را برای انباشت آلاینده ها در هوای کلانشهر اصفهان از امروز (چهارشنبه ) تا اوایل هفته آینده فراهم می کند.
هواشناسی استان در این اطلاعیه تاکید کرد: پایداری جوی و سکون نسبی دما در این مدت همچنان باعث وقوع اینورژن دمایی و کاهش کیفیت هوای شهر اصفهان و شهرهای صنعتی در ساعات شب تا اوایل صبح می شود.
هواشناسی اصفهان اضافه کرد: شرایط کاهش کیفیت هوا از امروز تا اوایل هفته آینده بویژه در ساعات اولیه روز و ساعات اوج ترافیک وجود دارد.
در این اطلاعیه آمده است کیفیت هوا در ساعات اولیه روز و ساعات اوج ترافیک تا مرز ناسالم برای عموم و در بقیه ساعات ناسالم برای گروه های حساس پیش بینی می شود.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان نیز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل استقرار جو به نسبت آرام و پایدار، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان و شهرهای صنعتی استان تا اوایل هفته آینده مهیاست.
حسن خدابخش بیان کرد: شرایط پایداری و سکون نسبی دما تا چند روز آینده بر روی استان وجود دارد و زمینه را برای انباشت آلاینده ها فراهم می کند.
وی گفت: آسمان در بیشتر نقاط استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان همراه با افزایش آلاینده ها پیش بینی می شود.
خدابخش وضعیت جوی هوای اصفهان در روز پنجشنبه ( فردا ) را صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و برای روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی و گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
بگفته وی دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 13 ظهر امروز چهارشنبه، با شاخص کیفی 123 (AQI)، ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده است.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.