به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان افزود: مقام معظم رهبری این فتنه را به مثلثی تشبیه کردند که دست غربی ها ، صهیونیسم و برخی کشورهای عربی در آن دخیل بود و نقشه را غربی ها کشیدند ، اسرائیلی ها و عربستانی ها پولش را تامین کردند.
وی گفت: در این 40 سال ببینید ایران چقدر پیشرفت کرده است و عربستان چقدر؛ آیا آنها چیزی از خودشان دارند یا کارخانه و اسلحه جدیدی تولید کردند تمام سلاح های عربستان آمریکایی است و هر جایی که آمریکا بگویند اصابت می کنند آیا می خواهیم این گونه باشیم.
وی گفت: افرادی که در اغتشاش شرکت کردند بویی از اسلام نبرده اند برخی از این شعارها انسان را متاثر می کند.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: یک بچه مسلمان هیچ وقت نمی آید شعار دهد نه اسلام قرآن جانم فدای ایران اینها حتی جانشان را نیز فدا نمی کنند و دروغ می گویند.
آیت الله طباطایی نژاد گفت: خوشبختانه مردم با بصیرت از این ها جدا شدند و فهمیدند که مساله اینها اقتصاد و بیکاری نیست کسی برای گرانی علیه قرآن و اسلام شعار نمی دهد.
وی گفت: اینجاست که باید از نیروهای انتظامی و امنیتی تشکر کرد که این بصیرت را داشتند و با وجود اینکه زخمی شدند باز هم تحمل کردند.
وی افزود: در جریان ناآرامی ها آمریکا می‌خواست این موضوع را به سازمان ملل متحد انتقال دهد و آمریکایی همیشه که حرفشان در سازمان ملل متحد خوانده می شد این بار کسی توجهی نکرد.
امام جمعه اصفهان افزود: روسیه نیز خوب جواب آمریکا راداد گفت اگر قرار باشد این گونه عمل کنیم باید وال استریت را نیز به سازمان ملل بیاوریم.
وی گفت: دشمنان نمی‌دانستند با این کارها نمی توانند به حکومت اسلامی و دینی ضربه بزنند اما خوشحالم که خوشحالی آنها به جایی نرسید.
آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: یکی از صفاتی که خداوند بسیار آن را مذمت کرده است غفلت است و شما ببینید چقدر مسئولان و بزرگان دنیا گمراه شدند در داخل کشور نیز برخی افراد ایرادات فراوانی از خودمان می گیرند.
وی گفت: چرا این افراد قبل و بعد از انقلاب را از نظر کارهای عمرانی مقایسه نمی کنند تنها همین اصفهان را بررسی کنید چقدر جاده و پل کمربندی و شهرکهای جدید احداث شد.
خطیب جمعه اصفهان اضافه کرد: همیشه نباید نیمه خالی لیوان را دید و این یک نوع غفلت است چون فکر نمی کنند جمعیت ایران یک و نیم برابر شده است و از این 50 میلیون نفری که بعد از انقلاب اضافه شدند شاید پنج میلیون نفر بیکار باشند.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به درگذشت عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری اظهارکرد: این عالم ربانی بیش از 60 سال مردم را با عرفان الهی آشنا و به خدا نزدیک می‌کرد، انسان خیری که خدمتگزار به جامعه اسلامی و اسلام بود.
وی گفت: این شخصیت بزرگ علم و عملش مفید بود.
8114ت / 6022 خبرنگار: امیرحسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.