شهرستان تیران و کرون به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای جاده های پر تردد است و از جمله مناطق و شهرستان های دارای حجم بالای ترافیک است و به لحاظ گستردگی طولی این شهرستان و حجم بالای ترددها، حوادث ترافیکی و سوانج جاده ای بالایی دارد که برای کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن مسئولان محلی و استانی برنامه ریزی طی چهارسال گذشته داشته اند.
این خطه با توجه موقعیت جغرافیایی و گردشگری و قرارگرفتن در مسیر جاده های غرب اصفهان، استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری میزان تردد بالای تردد ها در جاده ها را دارد به گونه ای که با وجود کاهش تصادفات فوتی در این شهرستان، امسال 13 نفر در جاده های آن کشته شدند.

** بهبود وضعیت جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز
راه به عنوان یکی از عوامل مهم در تصادفات همواره برای کاهش حوادث ترافیکی مورد توجه مسئولان بوده که در شهرستان تیران و کرون بیش از 10 نقطه پر حادثه شناسایی شده بود که عمده آن ها پیچ های خطرناک و ورودی روستاها بوده که برخی از این نقاط اصلاح و مابقی در دستور کار است.
مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اقداماتی که برای رفع نقاط حادثه خیز تا پیش از سال 95 انجام شده، گفت: پیچ های خطرناک عامل بیشتر حوادث ترافیکی این شهرستان است که اصلاح و عریض کردن این پیچ های خطرناک انجام و یا به دلیل کمبود اعتبارات نصب تابلوهای اخطاری و چراغ های چشمک زن برای جلوگیری از حوادث در این نقاط نصب شده است.
وی افزود: اصلاح تعدادی از ورودی روستاها و همچنین احداث زیرگذرهای مسیر روستایی و منطقه کارگاهی شهید چمران تیران در حال انجام است و با تخصیص اعتبار پنج پل زیرگذر برای روستاهای در مسیر جاده تیران به داران احداث می شود.
وی با اشاره به حوادث جاده تیران به سامان اشاره کرد وگفت: برای رفع این نقطه حادثه خیز و تعریض جاده نیاز به آزاد سازی اطراف جاده است که مسئولان محلی و مالکین باغ های اطراف باید همکاری کنند.

**جاده تیران به سامان تعریض می شود
جاده تیران به سامان از مهمترین نقاط پر حادثه شهرستان تیران و کرون و جز مناطق پر حادثه استان اصفهان است که حجم بالای ترافیک و حوادث جاده ای را دارد و برای خروج از این مشکل نیاز به تعریض جاده از میدان ولایت شهر تیران تا سه راهه رضوانشهر می باشد که مقدمات اجرای این کار در حال انجام است.
محمدرضا زواران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تیران و کرون گفت: با همکاری مالکان باغ های اطراف این جاده و با جایگزینی زمین معوض به مالکان باغ ها، این آزادسازی انجام و تعریض جاده انجام می شود.
وی افزود: باتوجه به عرض کم جاده تیران به سامان و حجم بالای تردد در این جاده، آمار تصادفات در این جاده رو به افزایش بود که با همکاری مسئولان محلی و استانی و همکاری مردم این چالش رفع خواهد شد.

** کاهش تلفات تصادفات در شهرستان تیران و کرون
کاهش میزان تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهرستان تیران و کرون خبر امید بخشی در حوزه ترافیک و ایمنی راه های این شهرستان به گوش رسیده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تیران و کرون از کاهش 26 درصدی تصادفات فوتی در این شهرستان خبرداد و گفت: بهبود وضعیت راه ها، ارتقای فرهنگ ترافیک و تلاش پلیس در مدیریت راه ها و نظم بخشی به ترافیک از دلایل کاهش تصادفات بوده است.
وی ادامه داد: رعایت نکردن حق تقدم، خواب آلودگی، کاهش فاصله طولی و سرعت بالا خودروها در بروز تصادف در این شهرستان نقش داشته ارتقای فرهنگ ترافیک کاهش این دسته از تخلفات رانندگی را به همراه خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: در حوزه شهری و راه روستایی تصادفت فوتی امسال در این شهرستان به ثبت نرسیده است و کلیه کشته شدگان تصادفات در جاده های این منطقه بوده است.

**افزایش ایمنی راه ها از مهمترین اولویت های شهرستان تیران و کرون است
فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به تدوین اولویت های این شهرستان گفت: تامین آب شرب، کاهش تصادفات، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی و توسعه اشتغال و تولید از جمله مهمترین اولویت های مدیریت شهرستان است که افزایش ایمنی راه ها و کاهش تصادفات در غالب کارگروه و شورای ترافیک برنامه ریزی می شود.
علی رحمانی ادامه داد: رفع نقاط پر حادثه شهرستان تیران و کرون نیازمند اعتبارات ملی در حوزه راهداری است و اعتبارات محلی و تملک و دارایی قادر به پاسخ به همه نیازها نیست.
وی به اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی جاده تیران به سامان اشاره وخاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات اولیه برای آزاد سازی و پیش بینی زمین معاوض برای مالکان انجام شده و با اتمام انجام واگذاری زمین، آزادسازی و زیرسازی جاده انجام می شود.

** ایجاد پویش مردمی برای کاهش تصادفات
پویش مردمی با رویکرد فرهنگی و آگاهی بخشی و مطالبه گری برای کاهش تصادفات در شهرستان تیران و کرون توسط سازمان های مردم نهاد صورت گرفته و دستگاه های اداری و مردمی مانند شبکه بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهداری و حمل و نقل، آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد فرهنگی و جوانان برای کاهش تصادفات به صحنه آمده اند و با رویکرد فرهنگی این موضوع را دنبال می کنند.
عرض کم جاده تیران به سامان و افزایش روز افزون تردد در این مسیر طی سال های اخیر موجب بروز حوادث ناگوار رانندگی شده است به همین دلیل تعریض و چهار خطه شدن این جاده در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و در حال اجراست.
شهرستان تیران وکرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته و دارای 735 کیلومتر راه همسنگ است.
گ. 7131 / خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.