شهردار منطقه 8 (بافت تاریخی و فرهنگی) شهر شیراز با اعلام این مطلب گفت: گسترش و پویایی گذرهای محل و تاریخی منطقه و توجه به پیاده راهها از اصلی ترین اهداف ما برای احیای این بافت است.
شهدوست ادامه داد: در همین زمینه هم اکنون ساخت 5 پروژه پیاده راه در این بافت پیش بینی شده که ساخت 2 پیاده راه در حال اجراست و 3 پروژه دیگر نیز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد. وی اضافه کرد: طی تفاهمنامهای که چند سال پیش داشتیم قرار بود هر کدام از ادارات کار ساماندهی یکی از گذرهای تاریخی منطقه را به عهده گیرد که ساماندهی گذر سنگ سیاه به اداره راه و شهرسازی واگذار و این گذر احیا شد، اما به مرور زمان با توجه به فرسودگی و برخی تخریبها این گذر نیازمند بهسازی است و در کنار آن ساماندهی گذر سیدذوالفقار نیز به شهرداری واگذار شد که هنوز در حال اجرا است. شهردار منطقه 8 شیراز ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های ما پیاده راه بین الحرمین است که هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و سنگ فرش آن به اتمام رسیده و تا پایان هفته این پروژه به طور کامل به بهره برداری میرسد.
شهدوست با اشاره به استفاده از خودروهای برقی در برخی از معابر بافت تاریخی و فرهنگی گفت: در حال حاضر چند خودروی برقی کوچک در معابر بافت تاریخی به ویژه اطراف مجموعه زندیه و حرم مطهر فعالیت دارد. به مدت یک ماه نیز یک دستگاه خودرو 23 نفره برقی در حوالی ارگ تا بازار فعالیت داشت که باتوجه به آنکه این اتوبوس پاسخگوی نیازها نبود برای انجام برخی اصلاحات و رفع نواقص به شرکت سازنده بازگردانده شد تا پس از رفع مشکلات به چرخه فعالیت بازگردد. شهردار منطقه 8 شیراز اظهار داشت در خصوص راه اندازی تراموا در مجموعه زندیه حدفاصل میدان شهدا تا بازار نیز طرح این پروژه در حال مطالعه است و در صورتی که شرکتی توانایی کار در این زمینه را داشته باشد حاضریم با طرف های موردنظر وارد مذاکره شویم البته هم اکنون با صنایع اصفهان و اراک نیز برای ساخت تراموا وارد مذاکره شدهایم. وی از احیای محور گردشگری بازارچه فیل هم خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر برآوردهای اولیه برای ایجاد مسیر گردشگری و گذر بازارچه فیل در محور زندیه در حال انجام است و در کنار آن طراحی گذر تاریخی کوچه بغیریها نیز به اتمام رسیده و تا چندی دیگر عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 771964
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.