'محمدعلی مطلب زاده' روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 72 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان اردستان این میزان تسهیلات قرض الحسنه را طی 9 ماهه سال جاری در جهت اشتغالزایی دریافت کردند اما اشتغال و مناسب سازی اماکن همچنان مهمترین دغدغه کنونی معلولان است.
وی افزود: باید دغدغه معلولان اردستان برطرف شود اما در این میان تغییر نگاه جامعه نسبت به آنها نیز ضروری است چرا که آنها توانمندی ها و ظرفیت های قابل توجهی برای ایفای نقش در جامعه دارند، به طوری که امروز 43 نفر معلول دانش آموخته دوره های کاردانی، کارشناسی و ارشد داریم که بیش از 45 درصد شاغل هستند.
به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان، تعداد معلولان دارای پرونده در این شهرستان یک هزار و 100 نفر عنوان است که 317 نفر آنها مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
او اضافه کرد: معرفی معلولان به بنگاه‌های اقتصادی صورت می گیرد و در صورت پذیرش نسبت به پرداخت پنج سال حق بیمه اقدام می شود و این از جمله تسهیلاتی است که تا کنون جهت پذیرش معلولان در اختیار کارفرمایان قرار داده شده است.
مطلب زاده در ادامه به فعالیت سه مرکز نگهداری از معلولان در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: خدماتی همچون پرداخت شهریه کامل دانشجویان معلول و اولویت اشتغال برای معلولان دانش آموخته دانشگاهی و معرفی به دستگاه ها و مناسب سازی محیط از دیگر اقدام های حمایتی بهزیستی از معلولان است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید در زمینه مناسب سازی به ویژه در احداث ساختمان‌های جدید توجه بیشتری داشته باشد، بیان کرد: همه مرکزهای دولتی و خصوصی باید مناسب سازی برای تسهیل تردد معلولان را انجام دهند.
رئیس اداره بهزستی شهرستان اردستان در ادامه نیز تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان را 304 خانوار با جمعیت افزون بر 630 نفر عنوان کرد.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.