'مریم ارشدی' روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای تحقق وعده های دولت در حوزه زنان، شناختن دقیق جامعه هدف و برنامه ریزی مدون در دستور کار قرار گرفت و در این راستا تشکیل کمیته اطلاع رسانی به منظور استفاده از دیدگاه ها و تجربه های فعالان رسانه ای و استفاده از ظرفیت وسائل ارتباط جمعی برای ارتقای آگاهی جامعه در مورد این فعالیت ها یک ضرورت است.
وی با تاکید بر فعالیت فراجناحی در زمینه لزوم شناسایی مشکلات و ارائه راهکارها افزود: کمیته اطلاع رسانی شامل جمعی از فعالان رسانه ای کاشان خواهد بود که در کنار برنامه های مرتبط با امور بانوان و خانواده، نسبت به بازتاب مناسب مسائل حوزه زنان اقدام خواهند کرد تا به تدریج در این زمینه در سطح شهرستان گفتمان سازی شود.
مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار کاشان بیان کرد: دولت تدبیر و امید از دوره آغاز خدمت در سال 1392 اقدام هایی را در حوزه مسائل زنان در دستور کار قرار داده بود و در دولت دوازدهم نیز آن نگاه به ویژه در بحث توانمندسازی بانوان تداوم یافته و تقویت خواهد شد.
او اضافه کرد: بانوان بیش از 50 درصد جمعیت کشور و دانش آموختگان دانشگاهی را تشکیل می دهند اما مشارکت آنها در امور اجرایی و اجتماعی متناسب با ظرفیت ها نیست؛ در حالی که بانوان می توانند نقش برجسته ای در مسیر توسعه پایدار ایفا کنند.
ارشدی گفت: توسعه امروزه در چارچوب توانمندسازی مطرح می شود در حالی که امروز بانوان درگیر برخی مسائل و آسیب ها هستند اما به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده با قرار گرفتن در مسیر آموزش های آگاهی بخش می توانند جامعه را برای حرکت در مسیر درست همراهی کنند.
وی بیان کرد: برگزاری نشست هایی با حضور همسران شهدا و ایثارگران، زنان شاغل در دستگاه ها، زنان تحت پوشش نهادهای حمایتی، مادران سرپرست خانوار و زنان موفق شهرستان از جمله برنامه های امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان است و امید می رود با هم اندیشی و تبادل تجربه های زنان، در کنار آموزش و آگاهی بخشی به فهم مشترکی در زمینه مسائل موجود و راه های رو به رو شدن با آنها دست یابیم.
مشاور فرماندار کاشان با اشاره به وعده های انتخاباتی و پایبندی دولت برای تحقق آنها گفت: باشگاه دختران جوان با هدف معرفی زنان و دختران جوان دانش آموخته متخصص و صاحب اندیشه بین 15 تا 29 سال به منظور تربیت درست نسل آینده و مادران خوب در حال راه اندازی می باشد که برنامه هایی نیز برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دختر در این قالب در نظر گرفته شده است.
او همچنین به راه اندازی مرکز تحول و تعالی خانواده در فرمانداری کاشان اشاره کرد و افزود: سه کارگروه در قالب این مرکز شامل روانشناسان، پزشکان و روحانیون تشکیل شده که در محور سلامت روانی و جسمی خانواده ها با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی فعالیت می کند.
ارشدی با اشاره به شناسایی 108 هزار و 600 خانوار کاشانی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، موفقیت فعالیت های حوزه زنان را در گرو استمرار و ترویج آموزش ها عنوان کرد و از برگزاری نشست های هماهنگی و هم اندیشی با مشاوران امور بانوان فرمانداران شهرستان های شمال استان اصفهان خبر داد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.