امید محبی روز پنجشنبه در همایش ستاد صبر (صلح،بخشش و رضایت) چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ ریش سفیدی و کدخدامنشی در جامعه جهت آسیب زدایی و حل و فصل اختلافات افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، ترویج سبک زندگی اسلامی و بسیج دستگاهها به منظور کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.
به گفته وی، تعامل و همدلی و سیاستگذاری مناسب بین دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری است.
وی اظهار کرد: در این راستا نهادهای فرهنگی از جمله صداو سیما، رسانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش و گذشت در کشور به ویژه استان های دارای فرهنگ بومی و قبیله ای نقش مهمی دارند.
وی با تاکید بر اینکه ستاد ملی صبر بر پایه اقدامات فرهنگی و تبلیغی ائمه جمعه و جماعات و همچنین فعالیت ریش سفیدان و بزرگان اقوام پایه گذاری شده است، افزود: این قشر با ترویج روحیه گذشت و صبر می توانند این مهم را به گفتمان مسلط جامعه تبدیل کنند.
محبی با بیان اینکه استان چهارمحال وبختیاری از اقوام مختلف ترک، لر و فارس تشکیل شده است، اظهار کرد: فرهنگ سازی در بین اقوام مختلف با استفاده از ریش سفیدان و بزرگان به راحتی انجام می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش افزود: صبر و گذشت مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرائم است و این صبر و گذشت در زندگی عشایری نمود بیشتری دارد.
اقبال عباسی افزود: تلاش و همت دستگاه قضا و سایر نهادهای فرهنگی در فرهنگ سازی صبر، گذشت و ایثار در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات اجتماعی ستودنی است.
وی به ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طایفه ها و اقوام در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین ایجاد صلح و سازش تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: صلح و سازش به عنوان بخشی از فرهنگ قابل افتخار مردم این استان است.
سید عبدالله موسوی افزود: در این استان استفاده از ظرفیت مردمی و ریش سفیدان و بزرگان اقوام و کدخدا منشی در راستای ایجاد صلح و سازش و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی فعالیتهای خوبی انجام شده است.
وی به اتحاد و همدلی ایجاد شده بین مسئولان و مردم و همچنین همدلی بین اقوام مختلف در استان اشاره کرد و گفت: همین امر باعث کاهش تخلفات و آسیب های اجتماعی در استان شده است.
به گزارش ایرنا، در این همایش از خانواده های دو مقتول 'انعلی ابوالحسنی' و 'خدایار علی اکبری' که از قصاص قاتلان خود گذشت کردند، قدردانی شد.
ستاد ملی صبر یک ستاد تازه تاسیس و زیر مجموعه قوه قضاییه است.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انشتاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.