' علیرضا نصر اصفهانی ' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته تطبیق فرمانداری اصفهان برغم نیاز مالی این دستگاه اجرایی برای انجام امور برگزاری انتخابات، مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر کمک شهرداری این کلانشهر به فرمانداری را مغایر با قانون دانست و از درخواست خود صرف نظر کرد.
وی اضافه کرد: در دوره های گذشته، شهرداران اصفهان براساس اختیارات خود بدون مصوبه شورای اسلامی شهر به فرمانداری این شهرستان جهت برگزاری انتخابات کمک های مالی کردند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بر این اساس چندی پیش فرمانداری اصفهان خواستار تداوم این کمک ها شده بود، گفت: فرمانداری اصفهان چندی پیش این درخواست را برای شهردار اصفهان ارسال کرده بود که در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه شد.
وی اضافه کرد: پس از بررسی این موضوع در صحن علنی شورا، مصوب شد که برای برگزاری انتخابات 300 میلیون تومان کمک نقدی به فرمانداری اصفهان پرداخت شود.
نصر اصفهانی با بیان اینکه همه مصوبات شورا برای تایید و بررسی های قانونی باید به کمیته تطبیق فرمانداری اصفهان ارسال شود، افزود: کمیته تطبیق فرمانداری اصفهان این مصوبه را مغایر با قانون تشخیص داد و به همین دلیل به صحن علنی شورا بازگشت.
به گزارش ایرنا، در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه) برگزار شد نامه برگشت مصوبه شورا از طرف فرمانداری اصفهان، قرائت شد.
در این نامه ذکر شده بود که کمک مالی از طرف شهرداری به فرمانداری مغایر با موضوع ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور (ماده 80 قانون فوق اصلاحی مورخ 20 تیرماه 94) است.
ت/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.