به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص آلودگی هوا و بر اساس اعلام مرکز پایش حفاظت محیط زیست، امروز (شنبه) با میانگین ۱۶۱ (AQI) ناسالم برای عموم را نشان می دهد.
غلظت آلاینده ها در ایستگاه میدان احمد آباد ۱۶۵، میدان امام حسین ۱۷۳، خیابان پروین ۱۵۱، بزرگراه خرازی ۱۵۶، چهارباغ خواجو ۱۶۵، بلوار دانشگاه ۱۶۳ و خیابان رودکی به۱۵۴ (AQI) رسیده است.
همچنین با توجه به استمرار پایداری و سکون هوا؛ وضعیت کیفی هوا کماکان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا روز جمعه ۸ دی ماه در محل استانداری تشکیل و موارد زیر به عنوان مصوبات جلسه اعلام شد:
توصیه های بهداشتی وضعیت هشدار برای گروه های آسیب پذیر، تاکید بر رعایت محدودیت های ترافیکی و تشدید برخورد با خودرو های دود زا؛ فاقد معاینه فنی و فرسوده.محدود کردن فعالیت واحدهای بالقوه آلاینده و تشدید برخورد با واحدهای آلاینده صنعتی و صنفی، کاهش فعایت ورزشی بویژه در فضای باز تا اطلاع ثانوی، همچنین با توجه به استمرار شرایط مزبور بررسی دقیق شرایط هواشناسی؛ جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا در روز شنبه جهت جمع بندی و اتخاذ تصمیم با حضور کلیه اعضا در استانداری اصفهان تشکیل خواهد شد.
سالمندان، خردسالان، بیماران قلبی و ریوی و بانوان باردار تا بهبود کیفیت هوا برای مراجعه غیر ضروری از منزل خارج نشوند و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
8114 / 6022 خبرنگار: امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.