الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نخستین بارش زمستانی در اصفهان در صدر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت.
از بامداد و صبح سه شنبه بیشتر مناطق استان اصفهان از جمله کلانشهر اصفهان شاهد بارش باران و برف بودند که خوشحالی مردم و کشاورزان را بهمراه داشت. این بارندگی ها باعث سالم شدن هوای اصفهان و همچنین ترافیک سنگین در بزرگراه های این شهر شد. بارش برف و باران محورهای دامنه - خوانسار و داران - چادگان و جاده های شهرستان فریدونشهر را نیز لغزنده کرده است.
*** حال و هوای سال نوی میلادی در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. بسیاری از شبکه های اجتماعی و منابع خبری به انتشار تصاویری از محله های ارمنی نشین و حال و هوای شهر اصفهان در آستانه سال نوی میلادی و کریسمس پرداخته اند.
*** کشف 100 تن برنج مشکوک به آلودگی در نجف آباد نیز از اخبار مورد توجه بود. کارشناسان نظارت بر مواد غذایی 100 تن برنج هندی مشکوک به آلودگی و تاریخ مصرف گذشته را در نجف آباد که در قالب برندهای معتبر توزیع می شد، کشف کردند. پس از نمونه برداری و بررسی این برنج ها با حکم قضایی معدوم و توزیع کنندگان تحویل مراجع قضایی شدند.
*** 10 درصد حجم سد زاینده رود آب دارد نیز دیگر خبر مورد توجه بود. معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه حجم فعلی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: حدود ۱۰ درصد از حجم کلی سد زاینده‌رود دارای آب است.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** آغاز توزیع تخم مرغ وارداتی در کشور از جمله اخبار سراسری مورد توجه بود. معاون وزیر کشاورزی از آغاز توزیع تخم‌مرغ وارداتی از روز دوشنبه خبر داد و گفت: هر شانه تخم‌مرغ باید به قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و هر شانه تخم‌مرغ شیرینگ پک (بسته بندی شده) باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار مصرف فروخته شود.
*** توقف تولید 25 خودرو نیز از اخبار مورد توجه بود. اجرای فاز نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از روز نخست دی ماه 1396، تولید و واردات 25 خودروی سبک و سنگین را از دستور کار خودروسازان خارج کرد.
*** گران شدن خرید خدمت سربازی نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در این کمیسیون مصوب شد تا قیمت خرید خدمت سربازی برای افراد دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس دو برابر شود و همچنین قیمت خرید خدمت سربازی افراد دارای مدارک فوق لیسانس تا دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر شود.
گ/3011 / 6022 خبرنگار : آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.