الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** رد ادعای کشف کالای قاچاق در منزل یک وزیر از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. پور محمدی وزیر دادگستری با رد ادعای کشف کالای قاچاق مربوط به فرزند یکی از وزرا به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت. به گفته وی روز چهارم اردیبهشت گزارشی به نیروی انتظامی لواسانات داده می‌شود که طی آن اعلام شده محموله شامل البسه، مظنون به قاچاق وارد خانه‌ای شده و در آنجا نگهداری می‌شود، در همین زمینه نیروی انتظامی گزارش را به مقام قضایی اعلام و ایشان نیز دستور بازرسی از محل را صادر می‌کنند. پس از بررسی ها، صاحب منزل می‌گوید که این مقدار لباس را از مغازه خود که تعطیل شده به این محل منتقل کرده است. مالک اعلام می‌کند که البسه رسما توسط گمرک وارد و عوارض آن پرداخت و مجوز ترخیص برای آن صادر شده است. لذا با توجه به پیگیری های صورت گرفته، قاضی مربوطه حکم منع پیگرد برای این پرونده صادر و اعلام کرد که قطعا در این پرونده تخلفی صورت نگرفته است.
*** توضیح وزارت ورزش و جوانان درباره آمار وام ازدواج در پاسخ به رئیسی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، همانطور که در پاسخ دفتر حجت الاسلام رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اشاره شد، افزایش وام ازدواج در دولت روحانی حدود 4 برابر بوده است و برای اشتباه تایپی پیش آمده در خبر اولیه وام ازدواج از سوی این مرکز از مردم پوزش می خواهیم. در خبر روز گذشته وزارت ورزش و جوانان رشد وام ازدواج در دولت یازدهم به اشتباه ۴۰ برابر اعلام شده بود.
*** توضیحات کرباسچی درباره سخنانش در اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، دادگستری اصفهان علیه کرباسچی به دلیل سخنانی که درباره حضور نظامی در سوریه در یک برنامه سیاسی در اصفهان داشته، اعلام جرم کرده است. از طرفی کرباسچی با ارائه توضیحاتی در این باره گفته است که من در آن جلسه صراحتا گفتم که ما باید در کنار کمک‌های مادی به محرومان لبنان، سوریه، فلسطین، یمن و تلاش در جهت مبارزه با تروریسم افراطی، دیپلماسی فعالی در این بخش داشته باشیم.
*** اعلام حمایت رسمی جبهه پایداری از رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، نیز دیگر خبر مورد توجه بود. یک روز پس از حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابراهیم رئیسی، گروه جبهه پایداری نیز از این نامزد اصولگران حمایت کرد. .

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** انتشار لیست 26 نفره اصلاح طلبان اصفهان برای انتخابات شوراهای اسلامی از اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. ستاد اجرایی انتخاباتی اصلاح‌طلبان اصفهان، نام 26 نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر اصفهان را به عنوان لیست پیشنهادی بر اساس ارزیابی‌ها و سنجش صورت گرفته به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان معرفی کرد تا این شورا، نسبت به انتخاب لیست نهایی اصلاح‌طلبان اصفهان در شورای شهر اصفهان از بین این افراد تصمیم‌گیری کند.
*** واژگونی یک مینی بوس در اتوبان معلم ابتدای جاده اصفهان به سمت تهران نیز دیگر خبر مورد توجه بود. در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس در اتوبان معلم ابتدای جاده اصفهان به سمت تهران ، 23 تن ازسرنشینان این خودرو مصدوم شدند. لغزندگی مسیر ، انحراف از جاده و ناتوانی راننده در کنترل خودرو سبب واژگونی این مینی بوس بوده است.
گ/301/ 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.